حضور بازرسان در دو شرکت خودروسازی

سه شنبه 22 آبان 97 ساعت 13:28
حضور بازرسان در دو شرکت خودروسازی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدیران و کارشناسان ما در هر دو خودروسازی مستقر هستند و در حال بررسی و بازرسی هستند.

ناصر سراج در مورد اختلاف پیش آمده در رابطه با زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: ۳۱ شهریور این قانون در روزنامه رسمی یاد شده و طبق قانون ۱۵ روز بعد یعنی ۱۵ مهر قابلیت اجرا دارد ولی این قانون یک فرجه دو ماهه را تعیین کرده است که با این احتساب ۱۵ آذر قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: اختلافاتی میان مسئولان اجرایی و ما در رابطه با زمان ابلاغ قانون وجود داشت به صورتی که آنها عقیده دارند ملاک تاریخ ۲۶ شهریور یعنی زمان ابلاغ به سازمان استخدامی، است. در اینجا تفسیر به نفع ذی نفع است و بنابراین ۱۵ آذر ماه آخرین روزی است که بازنشستگان برای ترک پست خود فرصت دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید براینکه باید حرمت بازنشستگان حفظ شود، گفت: این ترک خدمت نباید به صورتی باشد که زحمت بازنشستگان نادیده گرفته شود، هم اکنون قانون شرایط ترک پست را تعیین کرده است و باید مشمولان تا تاریخ یاد شده ترک پست کنند با این وجود نهادها و سازمان‌های گوناگون باید تشکر و تقدیر از بازنشستگاتن را هم لحاظ کنند تا بعد رفتاری موضوع هم لحاظ شود.

استقرار بازرسان در دو گروه خودروسازی

سراج همچنین در جواب به این پرسش که بتازگی نارضایتی‌های گسترده‌ای از شیوه فروش خودرو در دو گروه دولتی ایران خودرو و سایپا مطرح است، به صورتی که اکنون یکی از این گروه‌ها اعلام کرده است که در ازای خرید یک خودرو، دو خودرو می‌توانند بخرند، آیا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است؟ گفت: مدیران و کارشناسان ما در هر دو خودروسازی مستقر هستند و در حال بررسی و بازرسی هستند.

وی در جواب به این پرسش که آیا بازرسان به تخلفی هم رسیدند؟ گفت: هم اکنون مستقر بوده و در حال نظارت و بررسی هستند.

اعلام آمار حدودی مشمولان به ذی حسابان

سراج در جواب به این پرسش که سازمان بازرسی همواره به موضوع بازنشستگان و دوشغله ها ورود کرده است، آیا اماری از مشمولان این قانون دارید؟ گفت: آمار دقیقی از کسانی که باید ترک خدمت کنند نداریم ولی حدودی آماری بررسی شده و به ذی حسابان اعلام کردیم.

وی خطاب به سازمان‌ها و نهادهای دولتی گفت: از تاریخ یاد شده به بعد نباید نهادها هیچ پرداختی به بازنشستگان داشته باشند، البته ما امیدواریم این موضوع لحاظ شود ولی در صورت نادیده گرفتن این موضوع برخورد حتماً انجام می‌گیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar