ارائه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ارائه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا 10 سال آینده

رییس انجمن وارد کنندگان خودرو تصریح کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، گروه های نمایندگی واردکننده این محصول تا ۱۰ سال آینده به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ارائه خواهند کرد.

فرهاد احتشام زاد، در جواب به این پرسش که با توجه به اظهارات تعدادی از وارد کنندگان خودرو مبنی بر احتمال تعدیل (بیکاری) نیروهای شاغل در این قسمت، نگرانی مبنی بر احتمال عدم ارائه خدمات پس از فروش از طرف گروه های وارد کننده خودرو مطرح شده است، اظهار کرد: اظهارات انجام گرفته در این مورد دقیق نبوده و اطمینان می دهیم که بر پایه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها ارائه خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در گروه های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند، یادآوری کرد: نزدیک به هفت هزار نفر از این افراد در قسمت فروش خودرو و دیگر قسمت های مرتبط مثل لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که در صورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این هفت هزار نفر اگر هر کدام متعلق به یک خانواده سه نفره باشند با تصمیم جدید دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: ما نمی دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه خواهد شد. متاسفانه تصمیم گیری ها پشت درهای بسته انجام می گیرد و رویکرد خاصی در این رابطه وجود دارد.

احتشام زاد در جواب به اینکه بعضی کارشناسان از تصمیم جدید دولت در ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاهای لوکس و غیرضروری دفاع کرده و عقیده دارند که در این وضعیت واردات خودرو موجب وارد آمدن فشار مضاعف به منابع ارزی کشور خواهد شد، اظهار کرد: اگر ما دچار بعضی محدودیت های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خود تحریمی در راستای تحریم های صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.

با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از اوایل تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

کارشناسان از این تصمیم دفاع کرده و عقیده دارند که در وضعیت فعلی ارز کشور باید به واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و همینطور کالاهای استراتژیک و پایه ای اختصاص یابد.

بعضی کارشناسان عقیده دارند که تخصیص ارز به واردات خودرو در وضعیت فعلی به منزله خیانت به اکثریت اقشار جامعه است که دسترسی به خودروهای لوکس و گران قیمت ندارند.

روز پیش هم وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای خبری در جواب به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه واردکنندگان خودرو اعلام کرده اند اگر واردات خودرو ممنوع نباشد، آن‌ها می‌توانند با ارز خودشان خودرو وارد کنند، اظهار کرد:" این یک ادعای خوشمزه است. منشا ارز وارد کنندگان که اعلام کرده اند با ارز خودشان خودرو وارد می‌کنند، باید معلوم شود. وقتی ارزی در بازار غیرمتشکل پولی ایران خلق نشده است، پس باید از سبد ارزی استفاده کرد و منشا این ارز باید معلوم باشد. این چه استدلالی است که وارد کنندگان می‌گویند که می‌خواهند خودرو را با ارز خودشان وارد کنند؟!".

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ارائه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد رضا
مهمان

بله بهتره ممنوع کنند تا آشغالهای ایران خودرو رو با چند برابر قیمت به مردم بفروشند