خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا اصولی نبوده است

دوشنبه 24 دی 97 ساعت 15:34
خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا اصولی نبوده است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا به نوعی اصولی نبوده چون که نه تنها از مشکلات خودروسازان کم نکرد بلکه به مشکلات آنها دامن زد.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت حل مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: بحث‌هایی که در خصوص خودروسازی مطرح است به دو دسته تقسیم می‌شود؛ اول آنکه باید دید چگونه مشکلات فعلی خودروسازان حل می‌شود و دوم آنکه مشکلات خودروسازی چیست و چه اقداماتی باید برای حل این مشکلات انجام گیرد؛ که البته دومین مبحث اساسی‌تر و مهم‌تر است.

خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا اصولی نبوده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه هم اکنون هر دو گروه خودروسازی اصلی کشور دچار مشکلات زیادی هستند، افزود: خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا به نوعی اصولی نبوده چون که نه تنها از مشکلات خودروسازان کم نکرد بلکه به مشکلات آنها دامن زد.

حل مشکلات خودروسازان نیاز به طراحی مجدد دارد

وی تاکید کرد: خودروسازان برای حل مشکلاتی نظیر بدهی‌ها، موضوع اتکای شرکت‌های قطعه‌سازی به کارخانه‌های خودروسازی و مسائل مربوط به نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیاز به پکیج خاص دارند.

ضرورت تدوین استراتژی صنعتی برای صنعت خودروسازی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ضعف در تولید خودرو از لحاظ ایمنی به کشته و مجروح شدن مردم منجر می‌شود، ادامه داد: باید برای صنعت خودروسازی استراتژی صنعتی داشته باشیم تا از این طریق معلوم باشد چه خودروهایی در داخل تولید شود همچنین باید بررسی شود پیشرفت این صنعت به چه اقدامات اساسی نیاز دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص تعهدات و پیش فروش‌هایی که گروهای خودروسازی انجام داده‌اند، یادآوری کرد: دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و خودروسازان پیشنهاداتی برای حل مشکلات پیش فروش‌ها دارند که طبیعی است رسیدگی به مسائل یاد شده نیاز به زمان مشخص دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar