خودروسازان بازار را تشنه نگه می‌دارند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودروسازان بازار را تشنه نگه می‌دارند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به افزایش غیرقابل توجیه قیمت خودرو در بازار و تفاوت چند ۱۰ میلیونی قیمت‌ها با درب کارخانه، گفت: به نظر می‌رسد خودروسازان بازار را تشنه نگه می‌دارند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

عبدالرضا یاری با اشاره به افزایش هنگفت قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: برای بعضی خودروها تفاوت قیمت در بازار آزاد و درب کارخانه به چند ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی ابراز عقیده کرد: تنها علت این وضعیت عدم عرضه و فروش خودرو در بازار به دست خودروسازان است که نابسامانی در بازار ایجاد کرده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه افزود: خودروسازان با تبلیغات زیاد زمانی را برای فروش خودرو از طریق سایت اعلام می‌کنند و در آن زمان مقرر سایت اصلا باز نمی‌شود و مردم نمی‌توانند برای ثبت نام خودرو دسترسی به سایت داشته باشند.

به گفته یاری همین عدم دسترسی به سایت موجب نگرانی مردم می‌شود که فکر می‌کنند قرار است اتفاق خاصی رخ دهد که خودرو در دسترس کسی قرار نمی‌گیرد و از همین رو به بازار آزاد هجوم می‌برند.

وی گفت: نتیجه این افزایش تقاضای کاذب در بازار افزایش سرسام آور قیمت‌ها است، آن هم برای خودروهایی که چیزی به کیفیت آنها اضافه نشده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با ذکر اینکه خودروسازان علت منطقی برای عدم عرضه خودرو به بازار ندارند، یادآوری کرد: آنها دلایلی در خصوص کمبود قطعه را مطرح کردند که ظاهرا حل شده است.

وی دلایلی که خودروسازان مطرح می‌کنند را غیرمنطقی دانست و افزود: در وضعیت کنونی هنوز هیچ تحریم خاصی علیه این صنعت اعمال نشده و به نظر می‌رسد خودروسازان درحال جولان در بازار هستند و مردم را اذیت می‌کنند.

یاری اظهار کرد: زمانی خودروسازان درگیر رکود شده بودند و از مردم درخواست حمایت از کالای داخلی را داشتند و مردم هم به خوبی استقبال کردند، ولی حالا که وضعیت برعکس شده، آنها هیچ کمکی به مردم نمی‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با ذکر اینکه چون قیمت مشخصی برای خودرو در بازار آزاد تعیین نشده امکان ورود دستگاه‌های نظارتی به عنوان تخلف گران فروشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قرار شد قیمت در بازار آزاد بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود که چون زیرساخت های لازم این کار در کشور وجود ندارد شاهد چنین نابسامانی در بازار هستیم.

وی در مورد ممانعت خودروسازان از ورود خودرو به بازار هم اظهار کرد: موضوع احتکار زمانی می‌تواند مطرح شود که دولت یک کالا را به عنوان کالای هدف و اساسی اعلام کند که پیشگیری از ورود آن به بازار حکم احتکار دارد، ولی این کار برای خودرو انجام نشده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar