خودروسازان دوسال از پرداخت مالیات معاف شوند

چهارشنبه 23 آبان 97 ساعت 16:59
خودروسازان دوسال از پرداخت مالیات معاف شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید خودروسازان را به طور موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد چون این مساله موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود.

سید جواد حسینی کیا در مورد تعیین قیمت جدید خودروهای تولید داخل تا هفته پیش رو، اظهار داشت: در حوزه خودرو دولت باید در وضعیت اقتصادی و اجتماعی با توجه به نوسانات ارزی بخشی از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی را به منظور پیشگیری از افزایش قیمت خودرو اعمال کند.

مهلت دوساله بروزرسانی به خودروسازان داده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه دولت فرصت دو ساله‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد و پس از گذشت دو سال تعرفه واردات خودرو را به صفر برساند، گفت: دولت می‌تواند برای بروزرسانی صنعت خودرو در فرصت دو ساله پیشنهادی، وام‌های بلند مدت و کم بهره‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد.

خودروهای صادرات محور تولید شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان باید بتواند در مدت دوسال تولیدات خود را به روزرسانی کند تا خودروهایی ارزان قیمت، صادرات محور و رقابت پذیر تولید کند، ادامه داد: تولیدات خودروسازان باید پس از حمایت‌های اعمالی قدرت رقابت و تصاحب بازارهای جهانی را داشته باشد.

مالیات بر ارزش افزوده خیلی از قطعات خریداری شده توسط قطعه سازان پرداخت شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه اقشار متوسط و ضعیف جامعه دیگر توان خرید خودرو ندارند، اظهار داشت: در وضعیت کنونی ظرفیت افزایش قیمت خودروهای تولید داخل علی رغم اینکه قیمت تمام شده محصولات بالاتر است وجود ندارد.

معافیت دوسال خودروسازان از پرداخت مالیات باعث کاهش قیمت می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با تاکید بر اینکه مردم توان خرید خودرو را ندارند، یادآوری کرد: باید خودروسازان را به طور موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد چون این موضوع موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از قطعات خریداری شده توسط قطعه سازان پرداخت شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar