خودروسازان صدای بهزیستی را درآوردند

یکشنبه 23 دی 97 ساعت 11:46
خودروسازان صدای بهزیستی را درآوردند

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند گفت: تا به حال هیچ مرکز نگهداری از معلولان یا بیمارستان سوانح سوختگی توسط شرکتهای خودروساز احداث نشده است و این خود نشان دهنده این است که، صنایع مسئولیت اجتماعیشان را نمی‌پذیرند.

محمدعلی کوزه گر در اولین نشست هم اندیشی سازمانهای دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی (سهم) که به میزبانی بهزیستی شیراز برگزار شد، این جلسه را گامی بزرگ و مبتکرانه برای جلب توجه سازمانها، دستگاه‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به خدمات بهزیستی عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه همه باید در زمینه آسیبهای اجتماعی احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی به مسئولیت اجتماعی توجه شده است؛ برای مثال پرداخت زکات و فطریه از بهترین دستورهای دینی در این زمینه است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور مهمترین موضوع در مسئولیت اجتماعی، دست به دست هم دادن برای پیشگیری از آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: بعضی مردم خواسته یا ناخواسته دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند گفت: تا به حال هیچ مرکز نگهداری از معلولان یا بیمارستان سوانح سوختگی توسط شرکتهای خودروساز احداث نشده است و این خود نشان دهنده این است که، صنایع مسئولیت اجتماعی‌شان را نمی‌پذیرند.

کوزه گر در ادامه با ذکر اینکه ضریب ایمنی خودروهای خارجی بیشتر است اذعان کرد: اگر تصادف هم انجام گیرد، تلفات آنها به خاطر همین ضریب ایمنی، کمتر است؛‌ با این حال خودرو سازان داخلی که آسیب رسان ترین شرکت‌ها و سازمان‌ها در صنایع هستند و سالانه چهار برابر شمار کشته‌ها و معادل ۸۰ هزار نفر مصدوم تحویل می‌دهند که باید تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور در آخر از ارائه خدمات به ۶ میلیون نفر مددجو خبر داد و خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیون نفر از این شمار را معلولان تشکیل می‌دهند و سالانه ۳۰ هزار کودک معلول هم متولد می‌شود که این به معنای تحمیل هزینه‌های سنگین بر دولت و مردم است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar