خودروسازان فعلا توان تحویل خودروهای پیش فروش شده را ندارند

سه شنبه 23 بهمن 97 ساعت 12:12
خودروسازان فعلا توان تحویل خودروهای پیش فروش شده را ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه سازان داخلی ندارند در حالی که باید از آنها حمایت کنند.

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جواب به اینکه خودروسازان توان تحویل خودروهایی که هم اکنون پیش فروش می‌شود را دارند، گفت: مدیریت گروه‌های خودروسازی باید در حد و اندازه‌ای باشد که پاسخگوی تقاضای بازار و پیش فروش‌ها باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: امیدواریم خودروسازان بتوانند در موعد مقرر خودروهایی که هم اکنون پیش فروش می‌کنند را به خریداران تحویل داده و با به روز رسانی و استفاده از فناوری‌های مناسب، وضعیت را برای افزایش تولید و پاسخگویی به مردم فراهم کنند.

شرکت‌ها باید عمده نیاز خود را در داخل تولید کنند چون که شرکت‌های قطعه سازی موجود در کشور می‌توانند نیاز خودروسازان را تأمین کنند

وی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه هم اکنون در تحریم به سر می‌بریم آیا گروه‌های خودروسازی توان پاسخ به نیاز بازار را دارند، اظهار کرد: این شرکت‌ها باید عمده نیاز خود را در داخل تولید کنند چون که شرکت‌های قطعه سازی موجود در کشور می‌توانند نیاز خودروسازان را تأمین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه سازان ندارند در حالی که باید از قطعه سازان داخلی حمایت کنند، در غیر این صورت زمین می‌خورند.

تأثیر تأمین سرمایه در گردش به خودروسازان چیست؟

فرهنگی در جواب به اینکه آیا تأمین سرمایه در گردش به خودروسازان، می‌تواند راهکاری برای رفع مشکلات آنها باشد، توضیح داد: بله؛ یکی از راه‌های حمایت از صنعت خودروسازی تأمین سرمایه در گردش و تسهیلات به آنها است.

ضرورت به روز شدن مدیریت در گروه‌های خودورسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآوری کرد: باید مدیریت در گروه‌های خودورسازی کشور به روز شود.

فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طرف دولت به خودروسازان شروع شده که مطابق با توافقات انجام شده بین خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این ۴ هزار میلیارد تومان مستقیماً به بخش اقتصادی کشور تزریق شود.

دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از طرف خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar