خودروهای فاقد استاندارد یورو ۵ شماره گذاری نمی‌شوند

دوشنبه 28 آبان 97 ساعت 14:03
خودروهای فاقد استاندارد یورو 5 شماره گذاری نمی‌شوند

سازمان حفاظت محیط زیست: از ابتدای فروردین سال ۹۸ خودروهای فاقد استاندارد یورو ۵ شماره گذاری نمی‌شوند.

مسعود زندی افزود: برنامه ارتقای استاندارد طبق قانون هوای پاک، آیین نامه دارد و در این آیین نامه دقیقاً برنامه استانداردسازی تعیین شده و برای خودروهای غیردیزلی هم استاندارد یورو ۵ برای سال ۹۸ معلوم شده است و خودروسازان باید در پی استانداردسازی یورو ۵ باشند و مجوز لازم را از محیط زیست دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هر خودرویی که در سال ۹۸ تولید می‌شود فاقد استانداردسازی یورو ۵ باشد، جلوی شماره گذاری آن گرفته می‌شود.

زندی ادامه داد: برای خودروهای دیزلی استاندارد تغییر نکرده و تا سال ۱۴۰۰ استاندارد یورو ۴ +وی پی اف، استاندارد یورو ۵ + ای‌ای دی و استاندارد یورو ۶ مد نظر است که هر کدام از این استانداردها را رعایت کنند می‌توانند مجوز شماره گیری بگیرند، در غیر این صورت جلوی شماره گذاری آنان گرفته می‌شود.

مدیر دفترملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در جواب به اینکه آیا بنزین‌های مصرفی در تهران و کلانشهرهای کشور هم اکنون یورو ۴ است یا خیر؟ گفت: سازمان محیط زیست به طور دائم در حال نمونه گیری از بنزین یورو ۴ است و این بنزین در هشت کلانشهر کشور به خصوص در شهر تهران وضع خوبی دارد و کیفیت سوخت شهر تهران نسبت به سالهای اخیر خیلی بهتر شده است.

موارد و متغیرهای آلودگی به طور آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد اگر موردی هم وجود داشته باشد شاید به اندازه چند پی پی‌ام باشد که میزان آن زیاد گزارش نشده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar