خودروهای وارداتی اجازه ترخیص دارند

سه شنبه 25 دی 97 ساعت 12:48
خودروهای وارداتی اجازه ترخیص دارند

علیرغم مخالفت امروز همتی با ترخیص خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز، وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند، گفت: ثبت سفارش‌های قبلی خودرو "کن لم یکن" شده است.

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد بخشنامه اخیر هیئت دولت در خصوص ثبت سفارش‌های خودرو در گمرک گفت:‌ با این بخشنامه ثبت سفارش خودرو رسماً قدغن شده است.

وی افزود: در این بخشنامه هم نوشته شده که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده و ثبت سفارش‌های قبلی هم "کن لم یکن" شده است.

وزیر صنعت مجدد تکلیف خودروهایی که در گمرک باقی مانده اظهار داشت: به خودروهایی که در گمرک بودند اجازه ترخیص داده می‌شود ولی ثبت جدیدی انجام نخواهد گرفت. پرونده وارد کنندگان گوناگون هم در قوه قضاییه مفتوح است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

تصویب نامه مصوب نشست مورخ ۹ دیماه ۹۷ هیئت وزیران در مورد ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری، طی نامه شماره ۱۳۷۱۶۱ در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۷ توسط معاون نخست رئیس جمهور ابلاغ شد.

این در حالی است که همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز با ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک که پس از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده‌اند مخالفت کرده است که بر این اساس، اجازه ورود بدون انتقال ارز خودروهای واردشده به گمرک به تاریخ بعد از سیاستهای جدید ارزی داده نخواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar