خودرویی در کار نیست و فقط صحبت از عرضه در حد حرف باقی مانده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودرویی در کار نیست و فقط صحبت از عرضه در حد حرف باقی مانده است

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: هم اکنون به خاطر وضعیت فعلی بازار به خریداران خودرو مبنی بر انجام خرید خود، هیچ توصیه‌ای نمی‌شود.

با تاکید بر اینکه بازار خودرو هم اکنون غیر قابل پیش بینی است و به خاطر اقتصاد بیمار همه امور غیرقابل پیش بینی شده است، گفت: پیش فروش خودروسازان در حالی انجام شده که به خاطر تحویل طولانی مدت هیچ تاثیری در بازار نداشته ضمن آن که ثبت نام برای مصرف کنندگان واقعی هم با دشواری‌هایی همراه بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت عرضه بیشتر از سوی خودروسازان اظهار کرد: هنوز هیچ خودرویی وارد بازار نشده در حالی که عرضه خودرو در بازار باید قابل لمس باشد تا اثر خود را در بازار نشان دهد پس با انباشت خودروها در انبارها به خاطر کمبود قطعه و یا دلایل دیگر، خرید و فروش در بازار در رکود بیشتر فرو می‌رود چون که قیمت‌ها بالا است و خریداران هم در انتظار برای کاهش قیمت‌ها هستند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به صفر رسیدن خرید و فروش در بازار تصریح کرد: قیمت‌ها به دلیل کمبود عرضه همچنان بالا است و به طور قطع این روند جز با عرضه خودرو از طرف خودروسازان حالت طبیعی به خود نخواهد گرفت این در حالیست که هم اکنون خودرویی در کار نیست و فقط صحبت از عرضه در حد حرف باقی مانده است.

قاسمیان خاطرنشان کرد: در عین حال هم باید واردات خودرو آزاد شود چون که در صورت ادامه عرضه محدود به بازار، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. ضمن آن که در دوره‌ای از زمان، خودرو با دلار ۳۷۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شد و حال با دلار بیش از ۱۰ هزار تومانی که این امر موجب افزایش چشمگیر قیمت خودروها در بازار خواهد شد و به خاطر قدرت خرید پایین، خریداری برای خودرو با قیمت‌های جدید نخواهد بود.

وی ادامه داد: خودروهای داخلی هم به دلیل در دست داشتن سهم زیادی از بازار که در اختیار دو خودروسازی است محدود بوده در حالی که در چنین وضعیتی لازم است حداقل ۶ کارخانه خودروسازی درجه یک فعال باشد تا عرضه به صورت مناسب انجام شود.

این فعال بازار خودرو با تاکید بر اینکه پیش فروش‌ها هم تاکنون تاثیری در بازار نداشته است، گفت: به طور قطع عرضه فوری می‌تواند تأثیر مثبتی در بازار داشته باشد هرچند که اعلام تحویل خودرو با قیمت روز، خریداران را نگران کرده است که لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت، نظارت و مدیریت لازم را داشته باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar