خودروی سایپا رهام (بررسی،قیمت،مشخصات فنی و تصاویر)

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودروی سایپا رهام (بررسی،قیمت،مشخصات فنی و تصاویر)

بررسی سایپا رهام :
سایپا رهام یک سدان جمع‌وجور شهری است که چندی پیش طی یک مراسم مجلل توسط شرکت سایپا معرفی شد. طبق ادعای مهندسین شرکت سایپا طراحی ظاهری ROHAM با الهام از شاهین ایرانی شکل‌گرفته است و اولین محصول ملی محسوب می‌شود که بر روی پلتفرم SP100 ساخته‌شده است. شرکت سایپا با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا سعی در داخلی سازی هرچه بیشتر محصولات تولیدی خود دارد ازاین‌رو می‌توان رهام را اولین قدم شرکت سایپا در جهت رسیدن به هدف‌های خود دانست. طبق ادعای مسئولین شرکت سایپا، رهام از امنیت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر خودروهای سدان حال حاضر بازار کشور برخوردار است و توانسته آزمون‌هایی همچون تست تصادف، کالیبراسیون موتور، کالیبراسیون ایربگ، ارتعاشات عمر و دوام قطعات، فرمان پذیری، قرارگیری تزئینات داخلی، سیستم خنک کاری، وضعیت چراغ‌ها و روشنایی، اندازه‌گیری درزهای بین درب‌ها، انواع تست‌های جاده‌ای، تست‌های کمربند، نفوذ آب و گردوغبار را با موفقیت کامل پشت سر بگذارد و حتی ۳ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی NCAP کسب نماید. سایپا رهام طبق دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت C جای می‌گیرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است در ۶ تیپ مختلف (base1،standard،Mid،base 2، Lux، SuperLux) و با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شود.

نقد سایپا رهام : 
بر اساس اطلاعات منتشرشده، سایپا رهام محصولی است که کاملا توسط مهندسین ایرانی طراحی و تولیدشده است و به‌نوعی می‌توان آن را یک خودرو ملی جدید دانست. این خودرو نسبت به سایر محصولات ارزان‌قیمت شرکت سایپا، از طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری هم در داخل و هم در خارج برخوردار‌است. در بخش داخلی رهام فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در نظر گرفته‌شده که پیش‌بینی می‌شود راحتی قابل قبولی را نیز برای سرنشینان به همراه داشته باشد. این خودرو در کنار این طراحی زیبا از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فراوانی بهره می‌برد که با توجه به تیپ‌های مختلف در چندین سطح دسته‌بندی می‌شود، ازجمله این امکانات می‌توان ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD)، سیستم مدیریت تعادل (ECS)، دو کیسه هوا در مدل‌های پایه و شش کیسه هوا در نمونه‌های فول آپشن، سانروف، صندلی چرمی، نمایشگر لمسی ۷ یا ۱۰ اینچ، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی حساس به‌سرعت، تهویه مطبوع خودکار، صندلی باقابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی اتوماتیک، سنسور پارک عقب، ورود و خروج بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای و ... برخوردار است. در بخش فنی این خودرو از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و به گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر مجهز شده است که ازلحاظ فنی شباهت‌های زیادی با پیشرانه به‌کاررفته در برلیانس‌های سری H300 دارد. برای انتقال نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ‌های جلو یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی در نظر گرفته‌شده که می‌تواند این سدان ۱۳۰۰ کیلویی را پس از حدود ۱۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. از اطلاعات مربوط به مصرف سوخت این خودرو هیچ خبر رسمی منتشرنشده است اما ازآنجاکه به نظر می‌رسد پیشرانه BM16 سایپا رهام درواقع همان پیشرانه BM15L برلیانس H320 یا H330 است می‌توان در یک سیکل ترکیبی انتظار مصرفی در حدود ۷ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر داشت.

ارزش خرید سایپا رهام:
در حال حاضر هیچ قیمت رسمی از سوی شرکت سایپا، برای رهام اعلام‌نشده است اما طبق اخبار غیر‌رسمی منتشرشده به نظر می‌رسد قیمت تیپ پایه این خودرو در حدود ۴۰ میلیون تومان و قیمت تیپ فول آپشن آن در حدود ۶۰ میلیون تومان باشد که در این صورت با توجه به امنیت، سطح امکانات و طراحی قابل‌قبول این خودرو می‌توان ارزش خرید مناسبی را برای آن تعیین نمود. البته ازآنجایی‌که شرکت سایپا و ایران‌خودرو سابقه بدی در قیمت‌گذاری محصولات تازه‌وارد خود دارند تا زمان تولید انبوه این خودرو می‌توان انتظار قیمتی در حدود ۸۰ میلیون تومان را داشت.

تصاویر سایپا رهام : 
 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "خودروی سایپا رهام (بررسی،قیمت،مشخصات فنی و تصاویر)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجتبی
مهمان

همون الاغ قبلیه باچندتا زنگوله بیشتر

سعید
مهمان

ماشین های ایرانی همیشه بشدت مشکل ضعف در طراحی جانبی هستن … چرخ ها از بدنه جدان در نظر اول ! امیدوارم ماشین خوبی از آب در بیاد . ولی بشخصه ترجیح میدم وقتی پول ماشین وارداتی ندارم چینی سوار شم بهتر از تولیدات داخلن (البته نه همشون)