هاوال H2 به بازار نیامده کولاک کرد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
هاوال H2 به بازار نیامده کولاک کرد!

پرشدن ظرفیت محدود و در زمان کمتر از حدود ۵ دقیقه و به سرعت پیدا شدن سروکله آگهی‌های فروش حواله با قیمت سرسام آور این خودرو اتفاقاتی بود که چند روز پیش موقع باز شدن سایت بهمن برای ثبت نام خودرو هاوال H2 افتاد. با شرکت گروه بهمن تماس حاصل کرده‌ایم تا دلیل و مسائل پیرامون این پیش فروش پر حجم را جویا شویم. بهمن موتور در این باره این گونه توضیح داده است:

بهمن با در نظر گرفتن گنجایش تولید چند ماه اول اقدام به ثبت نام فروش اینترنتی نمود. اصل فروش اینترنتی بر پایه رعایت حق تساوی میان مصرف کنندگان است تا همه بتوانند بدون در نظر گرفتن زمان و مکان، ثبت نام کنند. این روالی است که بهمن تنها به دلیل رعایت حقوق مشتری از آن استفاده کرد. ظرفیتی مناسب با تولید که حق مشتری در تحویل ضایع نشود. اما در چند دقیقه اول ۱۲ هزار نفر اطلاعات خود را ثبت می‌کنند. عدد چشمگیری است قاعدتاً بهمن توانایی پاسخ به نیازهای هر ۱۲ هزار نفر در فاز اول نداشت. تعداد زیادی از مردم عادی توانستند خرید کنند و بلافاصله برخی از همین مردم عادی آگهی خود را روانه سایت‌ها کردند ولی با قیمت‌های فضایی! البته باید اضافه کنیم که ما با هر روشی بخواهیم تعداد محدودی خودرو را به فروش برسانیم، تعدادی خوشحال و تعدادی ناراحت خواهند بود. این خودرو با در نظر گرفتن قیمت‌های جانبی مانند بیمه، شماره‌گذاری (حدود ۱۵ میلیون تومان) و پرداخت گمرک بیش از ۳۰ درصد از قیمت خودرو مشابه در چین و دبی با در نظر گرفتن تعرفه صفر برای واردات CBU هم ارزان‌تر است. این اتفاق حدساً برای هیچ خودروی داخلی و خارجی داخل ایران نمی‌افتد، مخصوصاً خودرویی با این کیفیت و فروش تیراژ بالا.

متاسفانه یورش تعداد تقاضای بسیار بالا برای ثبت نام هاوال H2 باعث شد تا سایت ثبت‌نام با مشکلاتی مواجه شود و تعداد زیادی هم از ثبت‌نام باز ماندند. اکنون حواله‌هایی که با قیمت ۳۵ و ۵۰ میلیون تومان خریداری شده بود، در ساعات بعدی با قیمت‌هایی در حدود ۴۰ و ۵۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده‌اند. اتفاقی که اصلاً با آن نا آشنا نیستیم و همواره داستان تکراری پیش فروش‌های خودروهای مطلوب بازار بوده است. اسم این فرهنگ و یا دلالی را هر آنچه بگذاریم، این روند همیشه باعث بهره بالای عده‌ای و در مقابل کوتاه ماندن دست ناتوان خریداران واقعی شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar