دستور جهانگیری در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک

شنبه 24 آذر 97 ساعت 10:50
دستور جهانگیری در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک

معاون نخست رئیس جمهور در پی نوشت نامه‌ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در مورد تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

در آذر ماه سال ۹۶ برای اولین بار جزییات اولیه پرونده ثبت سفارشهای جعلی منتشر شد. پس از پیگیریهای انجام شده از طرف رسانه و شمار محدودی از نمایندگان مجلس، نهایتاً موضوع در سطح رئیس جمهور مطرح شد. در این میان وزیر پیشین صنعت در مرداد ماه سال جاری جزییات بیشتری از تخلفات روی داده در مورد ثبت سفارش غیر قانونی ۶۴۸۱ دستگاه خودرو را مطرح کرد.

پس از گمانه زنی اولیه در آذر ماه سال ۹۶، جزییات قطعی این فساد بزرگ در فروردین ماه سال ۹۷ رسانه‌ای شد. بر این اساس تا زمان ورود جدی دستگاههای نظارتی نزدیک به ۱۹۰۰ خودرو با ثبت سفارشهای فاقد اعتبار از گمرکات ترخیص شده و ۴۵۰۰ دستگاه هم در خود گمرک توقیف شده است.

پس از این ماجرا برای ۳۹ فرد و شرکت متخلف پرونده قضایی تشکیل شد از سویی بعد از تحولات ارزی در کشور واردات خودرو از خرداد ماه سال جاری ممنوع شد و بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرکات مختلف دپو شد. ولی بر اساس مکاتبه کاظم چهره گشا از دفتر معاون نخست رئیس جمهور جزییات تازه‌ای از آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده مشخص شد، محتویات این مکاتبه نشان می‌دهد، معاون نخست رئیس در دستوری به وزرای اقتصاد و صنعت، خواستار عمل به مقررات در مورد خودروهای دپو شده در گمرک شده است.

درپی نوشت اسحاق جهانگیری در مورد تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات کشور خطاب به دژپسند و رحمانی آمده است، نباید تحت تأثیر فضا سازی ها موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم. اگر کسی تخلف کرده دستگاه قضایی برخورد می‌کند و نباید برای کسانی که درچارچوب قوانین و مقررات عمل کرده‌اند مشکل ایجاد شود.

دستور جهانگیری در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar