دلایل عدم ارزش خرید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

یکشنبه 18 آذر 97 ساعت 11:10
دلایل عدم ارزش خرید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

دور جدید تحریم‌ها موجب خروج کمپانی‌های مطرح خودروسازی از کشور شده است. در همین جهت شاهد ورود برندهای ناشناخته چینی به بازار کشورمان هستیم. در این بین بیسو یکی از جدیدترین کمپانی‌هایی بوده که قصد فروش محصولات خود را در ایران دارد.

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 توسط گروه سیف خودرو در ایران برای فروش عرضه می‌شود. سیف خودرو در گذشته به عنوان نماینده انحصاری محصولات سوبارو در ایران شناخته می‌شد که به دلیل فعالیت نامناسب خود، نتوانست این برند معتبر و محبوب جهانی را به جایگاه مناسبی در ایران برساند.

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 سال پیش در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش گذاشته شد. در ادامه این مطلب به ذکر دلایل عدم ارزش خرید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 می‌پردازیم،

برندی ناشناخته

بیسو یک کمپانی ناشناخته برای متقاضیان ایرانی محسوب می‌شود که البته باید گفت این برند در بازارهای جهانی هم شناخته شده نیست! این برند زیر مجموعه کمپانی بایک است.

در بازار ایران کمپانی‌های چینی خودروساز بسیاری فعالیت دارند که در این بین می‌توان به لیفان، چری و JAC اشاره کرد. این شرکت‌ها در بازار چین به خوبی شناخته شده‌اند؛ اگرچه شرکت مادر این خودرو یعنی بایک یکی از مطرح‌ترین خودروسازان چینی است، با این حال BISU در زادگاهش هم برند مطرحی محسوب نمی‌شود.

این برند عمر کمی دارد و همچنین محصولات کمی را تولید کرده است. این موضوع به معنای عدم اطمینان در رابطه با کیفیت خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 است.

به نظر می‌رسد تحریم‌ها موجب شده شرکت‌های فعال در خصوص خودرو در پی برندهای ناشناخته برای همکاری با ایران باشند. با توجه به قطع همکاری شرکت‌های معتبری نظیر رنو با خودروسازی‌های داخلی، انتظار می‌رود در آینده برندهای ناشناخته بیشتری برای آزمایش نخستین تولیدات خود بازار ایران را انتخاب کنند!

موتورهای بی رمق

مهم‌ترین بخش یک خودرو، پیشرانه مورد استفاده در آن است. کمپانی‌های معتبر در حال کاهش حجم پیشرانه‌های مورد استفاده در خودروهای تولیدی خود و اضافه کردن توربوشارژر به آن‌ها هستند. به نظر می‌رسد کمپانی‌های چینی هم در حال کپی این ایده باشند.

استفاده از توربوشارژر مزایای بسیاری برای پیشرانه‌ها دارد که برای مثال می‌توان به افزایش قدرت تولیدی پیشرانه و همچنین کاهش مصرف بنزین اشاره کرد. در این بین توربوشارژرها دارای لگ بوده و همچنین نیاز به نگهداری بالایی دارند. در همین جهت کمپانی‌های تولیدکننده باید توربوشارژرها را با کیفیت بالایی تولید کنند که مسلماً چنین امری در محصولات چینی و آن هم برندهای ناشناخته، خواسته‌ای بیهوده است!

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 به پیشرانه‌های توربوشارژر مجهز شده‌اند. خودروی BISU T3 دارای پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۳ لیتر بوده که حداکثر قدرتی مساوی با ۱۳۳ اسب بخار تولید می‌کند. با توجه به وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرمی این خودرو، متقاضیان باید انتظار شتاب کمی از این خودرو داشته باشند.

وزن بالا، پیشرانه کم قدرت و استفاده از جعبه دنده CVT نوید یک رانندگی آرام و کند را می‌دهد. انتظار می‌رود شتاب این خودرو حدود ۱۴ ثانیه باشد.

بردار بزرگتر این خودرو به پیشرانه حجیم‌تری مجهز شده است. بیسو T5 دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری است. با وجود افزایش ۲۰۰ سی‌سی حجم موتور، قدرت تولیدی آن فقط ۱۷ اسب بخار افزایش یافته و به ۱۵۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو هم شتاب نامناسبی دارد که دلیل آن را باید در وزن خالص ۱۶۶۰ کیلوگرمی بیسو T5 جستجو کرد.

بر اساس اعلام رسمی گروه سیف خودرو، مصرف سوخت ترکیبی بیسو تی ۳ مساوی با ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و بیسو تی ۵ برابر با ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

دلایل عدم ارزش خرید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

آینده نامعلوم

در سال‌های گذشته شاهد ورود برندهای ناشناخته فراوانی به بازار بودیم که شاید جدیدترین آن‌ها، دامای باشد. این برند دو خودرو دامای X5 و X7 را راهی بازار ایران کرده است. این برندها در آینده مشکلات زیادی را برای خریداران خود به همراه دارند.

به دلیل عمر کوتاه این کمپانی‌ها، خریداران نمی‌توانند نسبت به کیفیت آن‌ها در بلند مدت اطمینان داشته باشند. علاوه بر کیفیت نامشخص، یکی دیگر از مشکلات این محصولات مربوط به قطعات یدکی آن‌هاست.

خیلی از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی ندارد، حال اگر واردکننده خودروی خریداری شده یک شرکت با سابقه بد باشد، این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد.

سیف خودرو در گذشته به عنوان نماینده انحصاری محصولات سوبارو در ایران فعالیت داشت. سوبارو یک کمپانی ژاپنی بوده که اعتبار بالایی در بازار جهانی دارد. سیف خودرو به دلیل تبلیغات نامناسب و خدمات بد نتوانست این برند را در بازار ایران به محبوبیت برساند. حال این گروه تصمیم گرفته محصولات برند ناشناخته بیسو را راهی بازار ایران کند!

قیمت‌های ناعادلانه

در چند ماه اخیر شاهد افزایش قیمت ارز و در پی آن، قیمت خودروها در بازار کشورمان بودیم. در همین جهت خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 هم با قیمت بالایی در بازار کشورمان به فروش خواهد رسید.

بیسو T3 با پیشرانه ۱.۳ لیتری خود قیمتی حدود ۱۸۰ میلیون تومان دارد و بیسو T5 هم با قیمتی در محدوده ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قطعاً این قیمت برای محصولاتی با برند ناشناخته بسیار گزاف است.

شاید در نگاه نخست تجهیزات بی شمار این خودرو خریداران را ترغیب به خرید آن کند؛ با این حال عدم اطمینان از کیفیت آن در بلند مدت و همچنین مشکلات مربوط به تأمین قطعات خیلی از رانندگان را نسبت به خرید خودروهای بیسو تی ۳ و بیسو تی ۵ دلسرد می‌کند.

اگر خواهان خریداری خودروهای شاسی بلند و SUV با قیمت‌های اعلام شده باشید، می‌توانید در بازار محصولات چینی دیگری را انتخاب کنید. این خودروها علاوه بر کیفیت بالا و همچنین برندهای شناخته شده تر، نمایندگی‌های معتبرتری هم در ایران دارند!

بر اساس اطلاعات سایت رسمی سیف خودرو، این گروه فقط دارای ۱۰ نمایندگی در سراسر کشور است. تصور کنید با خودروی خود به شهری سفر کرده‌اید که نمایندگی سیف خودرو در آن حضور ندارد و بیسو T3 و یا بیسو T5 شما خراب می‌شود، در این هنگام باید خودروی خود را در جاده رها کرده و با وسایل حمل و نقل عمومی به شهر خود برگردید!

نظر شما در رابطه با خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 چیست؟ آیا این محصولات می‌توانند به فروش مناسبی در بازار ایران دست پیدا کنند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

رسانه کلیک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar