دولت و مجلس برای حفظ ظرفیت خودروسازی کشور تلاش می‌کنند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
دولت و مجلس برای حفظ ظرفیت خودروسازی کشور تلاش می‌کنند

در صورتی که تا به امروز صنعت خودرو کشور با وجود نگاه افکار عمومی به این صنعت، دوام آورده، فقط به علت حمایت دائمی مجلس از خودروسازی ایران است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به جلسات پی در پی مجلس در ارتباط با صنعت خودرو، اظهار داشت: در حال حاضرهم کمیسیون صنایع و معادن جلسات مستمری را در مورد حمایت از تولید داخل به ویژه خودروسازی به علت ارزش افزوده و ظرفیت بالای اشتغالی که در این صنعت وجود دارد، برپا کرده است.

عبدالله رضیان با توجه به آخرین جلسه این کمیسیون در مورد صنعت خودرو، گفت: در جلسه‌ای که یکشنبه هفته پیش با حضور خودروسازان بخش دولتی و خصوصی، قطعه سازان و وزارت صنعت و معدن برگزار شد، موضوعات زیادی در مورد چگونگی حمایت از خودروسازان در وضعیت ارزی ایران و مسئله افزایش قیمت خودروها مطرح گردید.

وی افزود: نشست بعدی کمیسیون صنایع در ارتباط با شرایط خودروسازان و قیمت‌ها سه شنبه جاری با حضور وزیر صنعت و معدن خواهد بود تا تصمیماتی در خصوص قیمت خودرو اتخاذ شود.

وی همینطور به بازدیدهای پی در پی اعضای کمیسیون صنایع مجلس از گروه‌های خودروسازی و قطعه سازی در این مدت پرداخت و تاکید کرد: در این مدت بازدیدهای مستمری به دست اعضای کمیسیون صنایع از شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی انجام گرفته است و خوشبختانه تصمیم گیری‌های خوبی در شرایطی که فشارهای زیادی به جهت حمایت از تولید داخل به وزارت صنعت و معدن وجود دارد، انجام گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قطعاً همه این تصمیمات در راستای این است که بتوانیم ظرفیت بسیار خوب خودروسازی در ایران را حفظ نماییم.

رضیان افزود: البته کمیسیون صنایع و دولت باید در این وضعیت حمایت‌هایی از مصرف کننده و متقاضیان در حوزه ارتقاء کیفی خودرو و قیمت‌ها داشته باشد به شیوه‌ای که هم تولیدکننده امکان ادامه فعالیت داشته باشد و از طرفی هم به مصرف کننده داخلی زیانی وارد نشود.

وی پیش بینی کرد: آینده صنعت خودرو، آینده خوبی است در صورتی که بتوان ظرفیت‌های موجود را حفظ کرده و با نظارت دقیق در حوزه مدیریت، هزینه تولید به ویژه در حوزه خودروسازان دولتی را کاهش داد.

وی همینطور با توجه به ظرفیت بالایی که در حوزه اشتغال در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد بر لزوم حفظ این ظرفیت تصریح کرد.

رضیان در ادامه یادآوری کرد: مجلس باید در کنار خودروسازان حضور داشته باشد تا بتوان به چنین وضعیتی دست یافت ضمن اینکه نگاه اعضای کمیسیون صنایع بر این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش بسیار مهمی در شیوه مدیریت شرکتهای خودروسازی دارد و باید نظارت دقیقی بر این حوزه داشته باشد تا مدیریت به نحو صحیحی اعمال شده و آسیبی به صنعت خودرو وارد نشود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar