رتبه ایران در بین خودروسازان جهان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
رتبه ایران در بین خودروسازان جهان

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۱۸ درصدی از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه عبور کرد و ایران شانزدهمین خودروساز جهان در این سال شد.
سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد تولید خودرو ایران در این سال به بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در این سال با رشد ۱۸.۱۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه رسیده است.

تولید خودرو سواری ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین۹۶ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو تجاری تولید کرده است.

در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۱۶ را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده و بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا، جمهوری چک، اندونزی، بلژیک، سوئد، پرتغال، استرالیا و اتریش قرار گرفته است.

ایران در سال پیش از آن با تولید ۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دستگاه خودرو در رتبه ۱۸ جهان از این نظر قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۱۷ با کنار زدن اندونزی و جمهوری چک به رتبه ۱۶ ارتقا پیدا کرده است.

رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۲ و از نظر تولید خودروهای تجاری ۱۹ اعلام شده است.

چین با تولید ۲۹ میلیون و ۱۵ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است و آمریکا با ۱۱ میلیون و ۱۸۹ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ میلیون و ۶۹۲ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ایران از نظر میزان رشد تولید در رتبه نهم قرار گرفته است. فنلاند با رشد ۹۰ درصدی تولید خودرو خود در سال ۲۰۱۷ رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده است.

کل خودرو تولید شده در جهان طی سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹۷ میلیون و ۳۰۲ هزار دستگاه اعلام شده است که سهم ایران از این رقم ۱.۵۵ درصد بوده است. تولید خودرو جهان در این سال با رشد ۲.۳۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

نظر شما چیست ؟!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

32 دیدگاه ها برای "رتبه ایران در بین خودروسازان جهان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
shah
مهمان

شما کشورهای دیگروهم قانون ایران رو بزار مجبور کن مردم ی چیز بخرند اونوقت میبینی ما چندمیم

پگاه
مهمان

مردم خودمون بی عرضه ان وگرنه نه این آشغالا میموند رو دستشون و کالای با کیفیت به دستمون میرسید به خدا این آشغالا شایسته مردم متمدنی با فرهنگ اصیل ایرانی نیست به خدا نیست ما چیمون از عربا کمتره اونا پول دارن درست اما مام کشورمون کشور فقیری ک نیست فقط فاسد زیاد داره ک همینم باعث بدبختیمون شده وگرنه نمیان سانتافه ای ک تو امارات ۵۰ تومنه ایران بدنش ۲۵۰ میلیون آیا حق مردم ایران اینه قضاوت با خودتون

Sina
مهمان

مردم ماشینای ژاپنی و کره ای واسه ۲۰ سال پیش و ترجیح میدن به ماشینای صفر آشغال شما

Sirvan
مهمان
خب بله این امار از لحاظ نظری درسته ولی ایا اگه میتونستیم به جای قارقارک های داخلی خوردو های با کیفیت خارجی با قیمت جهانی بخریم باز هم به همچین اماری میرسیدیم ؟؟؟ قطعا خیر به جای نیسان ابی و آریسان، فورد اف۱۵۰ یا تویوتا هایلوکس یا اف جی کروزر سری ۷۰ میگرفتیم به جای سمندو پرشیا و رانا و دنا، هیوندای سیویک و تویوتا کمری و دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ و امثال اینا میگرفتیم چیز عجیبی نیست تو سفری که به اربیل عراق داشتم یارو با هایلوکس خرما میفروخت با پرادو هندونه… ولی متاسفانه ما محکوم به خریدن… بیشتر
کیومرث
مهمان

خب ما ماشین هایی مانند پراید رو تولید می کنیم مگه پراید چه قد هزینه و زمان میخواد مثل این می مونه که فقط فرغون تولید کنی و امارشو بگیری ماشین با کیفیت کووو واقعا؟؟؟؟ هر باری با یک تجهیزات ناچیز دیگه سره مردم کلاه میزارن مثلا دنا که چهل و پنج میلیونه رفتن سانروف و چراغ هاشو عوض کردن پنجاه میلیون اخه این چه وضعشه

بابک
مهمان

ولی چ خودرویی
کمیت خیلی خوبه ولی(((مهتر از اون کیفیته)))

حسن
مهمان

ما ایرانی هستیم باید کالا و ماشین بی کیفیت بخریم.اینجا ایرانه.نه اروپا.هیچ کس نیست ک جواب بده.البته ملت ما هم دیوانه هستند دست هم ندارن.که ماشین نخرن.ما باید تو دنیا اول بشیم تحت هر شرایطی
شب بخیر

محسن
مهمان

ماشینی خارجی رو بدون گمرک وارد کنند ببینند رتبه ایران چند میشه با گمرک بالا وارد میکنند بعد منه ایرانی با ۳۰ تومن چی بخرم خب

سایپا مطمئن
مهمان

شما دارید خودرو سازی ایران با بقیه کشور ها مقایسه میکنید.
شما بجز سمند دارو دسته ساینا و دنا رانا چند تا دیگه خودرو ملی اسم بیارید تازه اینا هم که قطعات بکار رفته تو این ماشینا چینی ان. واقعا خودرو سازی ما داره کجا میره. ما هنو داریم پراید ۳۰ سال پیش تولید میکنیم

محمدرضا
مهمان

واقعا فراری ایتالیا رو دارین با پراید یا پژوهای ایران مقایسه میکنید تو هر خیابون از صد تا ماشین دویست تاش پرایدن

محمد
مهمان

فقط می تونم بگم مزخرفه