رشد قیمت خودروهای لوکس کمتر از خودروهای کلاس متوسط است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رشد قیمت خودروهای لوکس کمتر از خودروهای کلاس متوسط است

بعد از تحولات چند ماهه اخیر در بازار خودرو که منجر به افزایش قیمت‌ها در تمامی سطوح بازار و بخش‌های آن شد، بعضی از موضوعات با شفاف‌تر شدن شرایط بازار در حال مشخص شدن است.

یکی از این موضوعات میزان رشد قیمت یا به عبارتی درصد افزایش آن است. با وجود آنکه به نظر می‌رسد قیمت خودروهای لوکس افزایش زیادی یافته است، در واقع درصد افزایش قیمت آن‌ها نسبت به خودروهای کلاس متوسط وارداتی کمتر بوده است. مثلاً در حالی که قیمت یک خودرو وارداتی کلاس متوسط در سال پیش در محدوده ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، هم اکنون به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده رشد ۲۰۰ درصدی است ولی قیمت یک خودرو لوکس وارداتی که در سال اخیر در این ایام در محدوده ۵۰۰ میلیون تومان بوده، به حدود یک میلیارد تومان رسیده است که نشان از رشد ۱۰۰ درصدی دارد. در خصوص خودروهای ارزان هم همین شرایط نسبت به خودروهای وارداتی وجود دارد. به عنوان مثال این روزها قیمت بعضی خودروهایی که در سال اخیر در محدوده ۷۰ میلیون تومان بوده، به حدوده ۲۰۰ میلیون تومان و بالاتر رسیده است که نشان از رشد قیمت بیش از ۲۰۰ درصدی دارد.

به‌عبارت ساده‌تر هرچه به سمت رأس هرم بازار خودرو پیش می‌رویم، میزان درصد افزایش قیمت خودروها کاسته می‌شود و هر چقدر به سوی سطوح پایین دستی بازار حرکت می‌کنیم، درصد افزایش قیمت‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. البته قیمتی که ما از آن صحبت می‌کنیم، بهای خودروهای معامله شده است و منظور قیمت‌های اعلامی نمایشگاه‌ها یا افراد نیست که در برخی مواقع با نرخ واقعی تفاوت زیادی دارند.

دنیای خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar