رشد یک درصدی تیراژ خودروهای تجاری

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رشد یک درصدی تیراژ خودروهای تجاری

بنابر آمار اعلامی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیراژ خودروهای تجاری در کشور در طول نیمسال اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱. ۱ درصد افزایش داشته است. بر این اساس، تا پایان شهریور امسال در مجموع ۸ هزار و ۱۳۵ دستگاه انواع خودروهای تجاری (شامل اتوبوس، مینی‌بوس، میدل بأس، کامیون، کامیونت و کشنده) در کشور به تولید رسیده است که در این میان، بیشترین سهم به گروه کامیون اختصاص دارد.

طبق آمار منتشره، ۶ هزار و ۷۲۲ دستگاه انواع کامیون و کامیونت و کشنده در کشور در طول ۶ ماه نخست امسال تولید شده، که از کاهش اندک (نیم درصدی) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند. در این میان، زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز سایپا توانسته‌اند تا پایان شهریور امسال دو هزار و ۱۸۴ دستگاه محصول را در خانواده کامیون به تولید برسانند و نزدیک به ۶۳ درصد رشد کنند. زیرمجموعه تجاری‌ساز ایران خودرو هم موفق شده تیراژ گروه کامیون را از ۱۰ دستگاه در طول ۶ ماه ابتدایی سال اخیر، به ۷۸۴ دستگاه در مدت مشابه سال جاری برساند. بنابر آمار اعلامی، ۳ هزار و ۷۴۵ دستگاه کامیون و کامیونت و کشنده هم در طول نیمسال نخست ۹۷ توسط بخش خصوصی به تولید رسیده است و بیشترین آن متعلق به شرکت بهمن و زیرمجموعه‌هایش است.

در بخش اتوبوس و مینی بوس و میدل بأس ولی سایپایی‌ها حتی یک دستگاه محصول مرتبط را هم در ۶ ماه نخست امسال به تولید نرسانده‌اند. از آن طرف ایران خودرویی‌ها هم فقط ۷۰ دستگاه از این مدل محصولات را تولید کرده‌اند تا در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته، ۵۵ درصد افت کنند. در مجموع در طول ۶ ماه ابتدایی امسال، ۹۷۶ دستگاه اتوبوس و ۴۳۷ دستگاه مینی بوس و میدل بأس در کشور به تولید رسیده که اولی بیش از ۱۱۱ درصد رشد داشته و دومی نزدیک به ۴۸ درصد کاهش را به خود می‌بیند. طبق آمار، بخش خصوصی بار تولید اتوبوس و مینی بوس و میدل بأس را در نیمه نخست امسال به دوش کشیده و در این میان، عقاب‌افشان و سروش دیزل بهترین عملکرد را ثبت کرده‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar