استعلام خلافی خودرو از طریق VIN

بروزرسانی در: سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 20:41
استعلام خلافی خودرو از طریق VIN

برای اطلاع از روشهای استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN ، استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت و استعلام خلافی با پیامک SMS در سال ۹۸ با Z4Car همراه باشید.

استعلام خلافی خودرو از طریق VIN

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با اشاره به منحصر فرد بودن کد VIN در هر خودرو استعلام خلافی از طریق کد VIN باید به مردم آموزش داده شود.

سرهنگ رضایی با اشاره به منحصر به فرد بودن این کد در خصوص هر خودرو افزود: VIN یک کد ۱۷ رقمی منحصر بفرد است و شامل اعداد از ۱ تا ۹ و حروف الفبای انگلیسی به جز حروف O و Q که برای پیشگیری از تشابه حذف شده‌اند، می‌باشد.

وی اظهار داشت: کد VIN توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تعریف می‌شود، برای شناسایی پیشرانه وسایل نقلیه سبک و سنگین، موتورسیکلت‌ها و موتورهای گازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که می‌توان این کد را اغلب زیر لبه شیشه جلو سمت راننده، یا بر روی پلاک موتور خودرو مشاهده کرد، افزود: یکی از دغدغه‌های رانندگان به ویژه افرادی که قصد خرید یا فروش خودرو دارند دریافت برگه خلافی یا همان میزان تخلفات رانندگی است.

سرهنگ رضایی با اشاره به راههای متفاوت حضوری و غیر حضوری دریافت خلافی خودرو که راهنمایی و رانندگی برای شهروندان قرار داده است، افزود: ابتدا لازم است که شهروندان نسبت به استعلام تخلفات خود از طریق سایت پلیس راهور ۱۲۰ (www.rahvar12.ir) اقدام نمایند.

وی در ادامه گفت: البته این روش به خاطر اینکه تاریخ استعلام اغلب ۴ یا ۵ روز پیش از استعلام است که می‌توان دلیل آن را در دو عامل جستجو کرد. اولاً از هنگام صدور تا ورود قبض‌های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است و دومین علت برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تأمین شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان استعلام خلافی خودرو از طریق VIN را یکی از راه‌های به روز  استعلام خلافی خودرو اعلام کرد و افزود: ابتدا باید این کد را در کنار مشخصات اصلی خودرو در کارت مالکیت خودرو است و با IR ابتدای آن معلوم گردیده را پیدا کنید.

روش‌های استعلام خلافی از طریق کد VIN

سرهنگ رضایی در ادامه گفت: برای استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN می‌توان از چند روش که توسط راهنمایی و رانندگی قرار داده شده استفاده کرد.

روش‌های استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN

کد VIN خودرو کجاست ؟

وی یکی از روش‌ها را استفاده از کدهای دستوری برشمرد و افزود: #۱۱۰* را از گوشی خود شماره گیری نمایید و کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را وارد کنید. همچنین پس از رویت جریمه می‌توانید از طریق همین سامانه نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

استعلام خلافی خودرو با پیامک SMS

رئیس پلیس راهور استان اصفهان یکی دیگر از روش‌های استعلام خلافی خودرو را استفاده از پیامک SMS عنوان کرد و گفت: شماره پیامک خلافی ماشین از یک شماره به سه شماره ارتقا پیدا کرده است و شما می‌توانید برای دریافت میزان جریمه کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به یکی از سه شماره پیامک خلافی ماشین به شرح ذیل ارسال نمایید.

۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

۳۰۰۰۵۱۵۱

۱۱۰۰۰۵۱۵۱

سرهنگ رضایی گفت: بعد از این عمل پیامک خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد. و شما می‌توانید از اطلاعات موجود در پیامک خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت خوان و کدهای USSD) اقدام نمایید.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در آخر از رسانه‌ها درخواست کرد که در اطلاع رسانی به شهروندان بیش از پیش کوشا باشند و راهکارهای ارائه شده توسط پلیس راهور را به آنها آموزش دهند.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت و آنلاین

 شما می توانید برای استعلام خلافی خودروی خود با مراجعه به وبسایت پلیس راهور به صورت اینترنتی اقدام به دریافت برگه خلافی نمایید.

طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است اطلاعاتی که در این سایت موجود می باشد آفلاین می باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی باشد و به طور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می شود. یکی از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد.

پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت ۷۲ ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بعدی می توانید قبض پرداختی را رویت نمایید.

خب، پس از مراجعه به این وبسایت شما می باسیت که کد ۸ رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس کد کپچا نیز برای جلوگیری از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما به صورت اینترنتی نشان داده شود.

پس انجام پروسه میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

نکات قابل توجه برای استعلام خلافی از طریق سایت راهور 

  • محتویات این بخش ازسایت آفلاین بوده وبه هیچ وجه به بانک اطلاعاتی پلیس راهورمتصل نمی باشد و یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ مندرج زیر ، از سایت اجرائیات پلیس راهور می باشد .
  • بدلیل حجم بالای داده هاوعدم ارتباط آنلاین به بانک اصلی ،درحال حاضربهنگام رسانی اطلاعات بصورت هفتگی مصوب واجراگردیده است.
  • به استناد قانون جرائم رایانه ای باسوءاستفاده کنندگان ،متخلفین ومزاحمین سایبری برخوردقانونی خواهدشد.
  • بعد از استعلام میزان تخلفات می توانید از طریق ارتباط با درگاه بانک ملی و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت اقدام به پرداخت مبلغ جرائم خود نمائید .
  • در صورت پرداخت مبلغ جرائم از طریق این سایت اطلاعات با تاخیر ۷۲ ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در بروزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل رویت خواهد بود .
کد 8 رقمی درج شده بر روی کارت ماشین

کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین

وبسایت راهور

استعلام خلافی خودرو از طریق پلیس +۱۰

روش دیگری که میتوان برای دریافت و استعلام خلافی خوردو از آن با خبر باشید مراجعه به پلیس +۱۰ می باشد. برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ ۲۷ هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از ۳ برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

23 دیدگاه ها برای "استعلام خلافی خودرو از طریق VIN"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیرحسین توکلی
مهمان

پلاک‌ ایران ۷۸پلاک ایران ۶۸پلاک ایران ۲۱پلاک ایران ۳۸پلاک ایران ۳۰برای حومه واستان تهران. شهرهای ورامین.پاکدشت. اسلامشهر.رباط کریم. کرج.طالقان. دماوند.فیروزکوه.لواسان.جاجرود. پلاک‌ ایران ۱۱پلاک ایران ۴۴پلاک ایران ۷۷پلاک ایران ۲۲.پلاک ایران ۶۶.پلاک ایران ۹۹برای مناطق شمال ومرکزتهران منطقه های ۱.۲.۳.۴.۵.۷.۸.۲۲ و۲.۶.۱۰.۱۱.۱۲.پلاک ایران ۳۳.پلاک ایران ۵۵.پلاک ایران ۸۸برای مناطق جنوب تهران منطقه های ۹.۱۳.۱۴.۱۵.۱۶.۱۷.۱۸.۱۹.۲۰.۲۱

نیما ستاری پورخامنه
مهمان

NAS411100K3525114

محمد حسین مزینانی
مهمان

IRFC80170A8515804

مهدی
مهمان

WBA7E0108HG672824

بردیا
مهمان

IRFC971V3QM081516

علی
مهمان

IRPC861V5TQ644566

محمد رمضانی
مهمان

IRJC851V00I06773

Mohamad ramezani
مهمان

‌‌،IRJC851V00I06773

یاسر
مهمان

‏‪Irpc93r22j0009607‬‏

محمد
مهمان

irnc901x1bl334307