روند افزایشی قیمت خودرو به کاهش قیمت منتهی می‌شود

شنبه 31 فروردین 98 ساعت 13:01
روند افزایشی قیمت خودرو به کاهش قیمت منتهی می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روند افزایشی قیمت خودرو به کاهش قیمت منتهی می‌شود.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص بعضی خبرها مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت درپی واردات محدود خودرو است، گفت: وزارت صمت درپی واردات خودرو نیست و هیچ برنامه‌ای برای این موضوع حتی با ارز منشأ خارجی ندارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص سرنوشت سرمایه‌گذاری خودروسازی‌های خارجی در ایران، افزود: شرکت‌هایی که در ایران برای تولید خودرو سرمایه گذاری کرده‌اند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها دوباره به ایران بازمی‌گردند ولی این بازگشت با وضعیت قبلی تکرار نمی‌شود. ما بازار خود را در اختیار شرکت‌هایی که بر اثر یک چالش ایران را ترک می‌کنند، قرار نمی‌دهیم.

گروه‌های خودروسازی خارجی یک میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کردند

وی اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری‌هایی که کمپانی‌های خودروسازی خارجی در ایران انجام داده‌اند یک میلیارد دلار است.

قطعاتی که کمپانی سوزوکی به ایران می‌فروخت هم اکنون جزو لیست تحریمی است به همین خاطر واردات این قطعات با مشکل مواجه شد ولی وزارت صمت در تلاش است با دیگر روش‌ها مشکلات موجود در این زمینه را حل کند

مقیمی در خصوص قطع همکاری سوزوکی با ایران، یادآوری کرد: قطعاتی که کمپانی سوزوکی به ایران می‌فروخت هم اکنون جزو لیست تحریمی است به همین خاطر واردات این قطعات با مشکل مواجه شد ولی وزارت صمت در تلاش است با دیگر روش‌ها مشکلات موجود در این زمینه را حل کند.

افزایش تولید، کاهش قیمت خودرو را رقم می‌زند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت خودرو، یادآوری کرد: افزایش تولید موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود که هم اکنون هم این مهم در حال تحقق است.

مقیمی افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته را رد کرد و ادامه داد: این قیمت‌ها در سایت‌ها مطرح می‌شود با سیاست‌های اتخاذی وزارت صنعت، معدن و تجارت روند تولید افزایش پیدا کرده است و در روند افزایشی تولید، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کاهش قیمت خودرو در پایان سال ۹۷ محسوس بود

وی با ذکر اینکه کاهش قیمت خودرو در پایان سال ۹۷ که اوج تقاضا بود محسوس بود، تصریح کرد: هم اکنون اکثر مردم فروشنده هستند. هرچند سوءاستفاده‌گران قیمت خودرو را درسایت‌ها بیش از مقدار واقعی اعلام می‌کنند ولی نمی‌توان فردی را پیدا کرد که خودرو با این قیمت خریداری کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعمال سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ درصد زیر قیمت بازار، تصریح کرد: این سیاست در دراز مدت اثرگذار است وزارت صمت برای ساماندهی این شرایط در حال انجام مجموعه‌ای از اقدامات است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar