زنجیرچرخ به همراه داشته باشید!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
زنجیرچرخ به همراه داشته باشید!

شب گذشته برف در جاده چالوس به شدت می‌بارید و همانطور که انتظار می‌رفت ترافیک در این مسیر به اندازه‌ای بالا گرفت که برای ساعاتی جاده مسدود شد.

این موضوع از پیش توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شده بود که جاده چالوس با بارش برف همراه خواهد بود و لازم است خودروهای عبوری از این مسیر حتماً وسایل ایمنی به ویژه زنجیرچرخ با خود به همراه داشته باشند.

راننده خودرویی که قصد دارد از یک مسیر کوهستانی عبور کند مسلماً پیش از حرکت نیم نگاهی به شرایط جوی مسیر هم خواهد داشت پس می‌توان گفت تقریباً کمتر کسی بدون اطلاع از برف گیر بودن مسیر، وارد جاده کرج چالوس شده و همه هم می‌دانند که در برف باید زنجیرچرخ به همراه داشت ولی شب گذشته باز هم شاهد حضور خودروهای بدون زنجیرچرخ بودیم؛ طبق اعلام راهداری البرز هرچند شدت بارش در این مسیر وجود داشت ولی نبستن زنجیرچرخ توسط برخی رانندگان موجب کندی حرکت کل خودروها و برخی مواقع توقف طولانی در مسیر شده بود.

از سوی دیگر هلال احمر البرز هم اعلام کرده شامگاه گذشته ۱۷ نفر به خاطر گرفتاری در تونل به اکسیژن نیاز پیدا کرده‌اند؛ ۷۱ خودرو هم توسط این امدادگران از بین برف رهاسازی شده‌اند.

اکنون مسیر باز شده و رفت و آمد جریان دارد ولی مسأله اینجاست که فصل سرد و در زمان بارش برف در البرز همیشه جملاتی چون «زنجیرچرخ به همراه داشته باشید»، «از سفر غیرضروری بپرهیزید»، «مسیرهای جایگزین را انتخاب کنید» تکرار می‌شود ولی در نهایت همه اینها به جمله «جاده چالوس مسدود شد» ختم می‌شود؛ چون برخی «زنجیرچرخ نبسته‌اند»، برخی در این موقعیت «سفر غیرضروری» در پیش گرفته‌اند و ...

پس اگر قصد داریم خودمان را آزار دهیم و دیگران را هم از این آزار بی نصیب نگذاریم، حرکت به سمت جاده چالوس در یک روز یا شب برفی آن هم بدون زنجیرچرخ بهترین انتخاب است چون هم خودمان را گرفتار می‌کند و هم آنهایی که زنجیرچرخ بسته‌اند...

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar