سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته حمایتی این سازمان برای حمایت از تولید خبر داد و گفت: بر واردات برنج و ذرت نظارت خواهیم کرد.

نیره پیروزبخت در جلسه خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: بسته حمایتی برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد تدوین کرده ایم تا هزینه ای به تولید کنندگان جهت نمونه گیری تحمیل نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مشخصا در این بسته نمونه برداری از بازار صورت می گیرد؛ در حالیکه در گذشته تولید کنندگان باید خود هزینه نمونه برداری را می دادند.

وی از نظارت بر واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: مشخصا بر روی واردات برنج و ذرت نظارت خاص داریم.

پیروزبخت با ذکر اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود، گفت: کیفیت یک سرمایه گذاری است و سخت گیری ما منجر به توقف نیست.

وی در خصوص استانداردهای ۸۵ گانه خودرو، آغاز این طرح را از دی ماه امسال دانست و افزود: هم اکنون برنامه ما برای همان هشتاد و پنج استاندارد است و شروع به بازرسی می کنیم اگر ظرف مدت معینی برنامه زمان بندی خودروسازان را داشته باشند، طرح را پیش بینی کنید. البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کرده و بر طبق آن پیش روند.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مسئول قطعاتی هستند که به طور تقلبی بوده و بر روی خودروها نصب می شوند. قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی در مورد خودروهای پاک گفت: سازمان محیط زیست مسئول است.

پیروزبخت در جواب به سوال خبرنگاران در باره شرایط کیفیت بنزین گفت: در فصل گرم سال از کلانشهرهایی که باید بنزین یورو ۴ باشد، نمونه برداری می کنیم و در آینده گزارش پایش کیفیت بنزین در این حوزه و در این فصل سال را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمونه هایی که از کلانشهرها برداشت کردیم در آزمایشگاههای سازمان و وزارت نفت آزمون خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد در جواب به سوال دیگر خبرنگار حاضر در مورد بازرسی از جایگاه های عرضه سوخت به منظور پایش نحوه عرضه بنزین و نازل های سوخت گفت: در روزهای تعطیل و آخر هفته گذشته بازرسی از جایگاه های سوخت انجام گرفته و مدام بازرسی هم انجام می گیرد. البته در ماه های گذشته شکایت ها کمتر شده؛ اما نازل ها کنترل می شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar