سایپا تحریم ها را پشت سر خواهد گذاشت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سایپا تحریم ها را پشت سر خواهد گذاشت

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: صنعت خودروسازی ایران به علت تحریم‌ های پیش رو درگیر یک نبرد تمام ‌عیار اقتصادی و تجاری است و سایپا برای عبور موفقیت ‌آمیز از مشکلات ناشی از آن، برنامه ‌ریزی کرده است.

محسن جهرودی در مراسم پنجاه ‌یکمین سالروز تأسیس شرکت طیف سایپا و در جشن خودکفایی این شرکت افزود: تحریم‌های جدید اشتغال جوانان ایران را در صنایع کشور به خصوص خودروسازی هدف قرار داده و ما تلاش می‌کنیم بدون نگاه به بیرون و با استفاده از ظرفیت‌ ها و امکانات خود، در همه زمینه ‌ها به خودکفایی برسیم.

وی افزود: تجربیات پیشین به ما نشان داده که هر زمان ایران در تنگنا و سختی قرار داشته، با پشتکار و تلاش بیشتر توانسته ‌ایم به اهداف خود دست پیدا کنیم و این ‌بار هم اجازه نخواهیم داد، شرکت خودروسازی سایپا تحت تأثیر فشارها و محدودیت‌های ایجاد شده از طرف دشمنان کشور قرار گیرد.

به گفته جهرودی شرکت خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در خصوص ورود سیاسیون و افراد غیرمتخصص داشته و این شرکت در ماه‌های پیشین تلاش بسیاری کرده تا از سیاست ‌زدگی و جریان‌ های غیرمتخصص در صنعت فاصله بگیرد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا همینطور توجه به سلائق عمومی جامعه را در خصوص تولید خودرو خواستار شد و آن‌ را ضامن دستیابی به موفقیت‌های آینده عنوان کرد.

وی تاکید کرد: راهکارهای گوناگونی را برای مقابله با محدودیت‌ها از قبیل همکاری با شرکای تجاری متنوع، فعال ‌سازی اتاق‌های فکر و استفاده از ظرفیت ‌های مغفول ‌مانده داخلی و ایجاد راه های جدید همکاری با کشورهای هم ‌پیمان و همراه ایران در دوران تحریم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

در ابتدای این مراسم هم فریبرز ظروفی مدیرعامل شرکت صنایع تولید رنگ و رزین طیف سایپا در اظهاراتی گفت: انضباط مالی، توسعه بازارهای غیرخودرویی در دو بخش صنعتی و ساختمانی و خودکفایی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی افزود: در خصوص تولید ۲۲ محصول خودرویی و غیرخودرویی به خودکفایی رسیده ‌ایم و در آینده با راه ‌اندازی مرکز تحقیقات تخصصی رنگ و توسعه آزمایشگاه‌ها، متد تولید ناب را دنبال خواهیم کرد.

ظروفی ادامه داد: داخلی ‌سازی محصول با استراتژی کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها، استفاده از ظرفیت ‌های نخبگان داخلی، بازاریابی در حوزه غیرخودرویی و ساختمانی و همینطور تولید رنگ سفید پایه آب، از دیگر اهدافی است که در دستور کار شرکت طیف قرار دارد.

لازم به ذکر است که در حاشیه این مراسم، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا به‌همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد گروه باحضور در سالن‌های تولید رنگ طیف، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و قابلیت‌های این شرکت قرار گرفتند.

همینطور در این مراسم، جشن شروع پنجاه و دومین سال فعالیت شرکت طیف باحضور مدیران، کارکنان و کارگران این شرکت برگزار شد و شماری از بازنشستگان شاغل در این مجموعه مورد تجلیل قرار گرفتند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar