سایپا پرتیراژترین خودروساز فروردین ۹۷ معرفی شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سایپا پرتیراژترین خودروساز فروردین 97 معرفی شد

کمپانی خودروسازی سایپا با بالا بردن تولید خود به ۳۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو در فروردین‌ماه امسال، بزرگ‌ترین خودروساز کشور لقب گرفت.

باوجود تعطیلی دو هفته‌ای صنعت خودروسازی ایران در نوروز امسال، گروه خودروسازی سایپا موفق شد در مدت ۱۵ روز فروردین ماه سال جاری، شمار ۳۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو تولید کند و با دریافت ۴۶٫۵ درصد از سهم بازار فروش ایران، به تنهایی در مقام اول بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در ایران قرار گیرد.

کمپانی خودروسازی سایپا در حالی توانست بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در کشور لقب گیرد که بعد از این کمپانی، دیگر خودروساز مطرح ایران هم ۳۳ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو تولید کرد و با سهم بازار ۴۱٫۸ درصدی در مقام دوم قرار گرفت.

دیگر خودروسازان داخلی هم در کل ۸ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودرو تولید کردند و توانستند ۱۰٫۴ درصد از سهم بازار کشور را از آن خود کنند.

سهم ۱٫۳ درصدی بازار هم در دست واردکنندگان خودرو قرار گرفت و این شرکت‌ها در فروردین ماه شمار یک هزار و ۴۷ دستگاه خودرو را در بازار داخلی به فروش رساندند.

قرار گرفتن گروه خودروسازی سایپا در صدر تولیدکنندگان داخلی در اوایل امسال و دریافت عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در کشور در حالی رقم خورده که این گروه سال پیش را هم با تولید ۶۶۶ هزار ۶۶۶ دستگاه خودرو به پایان رساند و توانست هدف تولیدی خود را محقق کند.

باتوجه به سیاست‌های کمپانی سایپا در رشد بهره‌وری این گروه در زمینه تولید وهمینطور تعامل مناسب با شرکت‌های زنجیره تأمین و قطعه‌سازان، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری هم شاهد ادامه روند موفقیت‌آمیز این گکمپانی در باب تولید و فروش خودرو در بازارهای داخلی و صادراتی خواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar