سایپا ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌کند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سایپا 100 هزار خودرو به بازار عرضه می‌کند

بازار خودروی کشور که مدتی است دچار تلاطمات قرار گرفته است با اقدامات ویژه خودروسازان در عرضه و فروش خودرو با طرحهای ویژه و کنونی تا اندازه زیادی به آرامش رسید.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت هم برای ساماندهی بازار خودروهای داخلی قول مساعد داد و خواستار مهار قیمت و برخورد با مقصران این کار در مدت زمان اندک شد.

بدیهی است که اعمال تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام از علت‌های اصلی تلاطمات کنونی بازار خودروی ایران بود ولی در این میان سودجویی بعضی دلالان در عدم عرضه مدلهای خودرویی خود آتشی بر آتش بازار گرانیهای خودرویی افزود و این بازار را در زمان کم کمی با چالش رو به رو ساخت.

ایران خودرو ۳۷ هزاردستگاه خودرو در طرح عید فطر فروخت

ولی اقدامات گروه‌های خودروسازی موجب شد که حبابهای قیمتی شکسته شوند و عرضه مدلهای خودرو با طرحها ی ویژه آبی بر آتش تلاطمات کنونی بود.

این در حالی است که شمار ۱۲ هزارو ۸۸۷ دستگاه خودرو به طور پیش فروش و ۲۴ هزار دستگاه خودرو با فروش قطعی به مناسبت عید سعید فطر از طرف نمایندگی‌های ایران خودرو فروخته شد.

همینطور بر پایه اطلاعات به دست آمده، آمار تولید تا آخر روز بیست و هفتم خرداد ماه به دست این خودرو ساز نزدیک به ۱۲۲ هزارو ۸۶۹ دستگاه خودرو بوده است.

همینطور آمار فروش خودرو در شرکت خودرو سازی ایران خودرو تا آخر روز بیست و هفتم ۱۱۹ هزارو ۱۸۰ دستگاه بوده است.

سایپا با عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به بازار آمد

شرکت خودروسازی سایپا هم به مناسبت عید سعید فطر و در راستای افزایش رضایت مندی متقاضیان اقدام به فروش فوری با قیمت قطعی محصولات از ۲۰ خردادماه سال جاری کرد.

در این طرح فروش خودروهای آریو، چانگان Cs35 و تیبا ۲ به طور تحویل فوری و با قیمت قطعی شروع شد و محصولات عرضه شده در این طرح با تخفیف ویژه و تسهیلات با بازپرداخت مناسب و بدون ضامن به فروش رسیدند.

طرح تازه فروش خودروهای گروه سایپا هم با هدف کاهش التهاب در بازار خودرو و قطع دست دلالان، از ساعت ۱۰ صبح ۳۰ خرداد ماه سال جاری شروع شد.

شرکت خودروسازی سایپا طرح فروش اینترنتی محصولات خود در این طرح به اجرا گذاشته که در آن محصولات این شرکت به روش فروش فوری با قیمت قطعی، پیش‌فروش و فروش اعتباری در حال عرضه به بازار است. طرح فروش ویژه اینترنتی محصولات شرکت خودروسازی سایپا با برنامه عرضه ۱۰۰ هزار خودرو به بازار اجرا شد.

در این طرح، شرکت سایپا پروژه عرضه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو سراتو را مطابق با برنامه‌های تولید و باهدف پاسخ گویی به نیاز متقاضیان و کاهش نابسامانی بازار به مرحله اجرا درآورده که در این طرح سعی شد با حذف واسطه‌های موجود، خودروها به صورت مستقیم به دست متقاضیان برسد که این محصولات در همان ساعات اولیه فروخته شد.

فروش خودروهای سراتوی عرضه شده در این طرح از ساعت ۱۰ صبح ۳۰ خرداد ماه و با مراجعه وسیع به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا، شروع شد و بنابر تدابیر پیش بینی شده هر نفر وابسته به این که طول شش ماه گذشته خریدی نداشته باشد، فقط یک بار امکان ثبت نام این خودروها را داشته است.

از زمان آغاز طرح تا ساعت ۱۵ عصرروز ۳۰ خرداد ماه بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید از سایت اینترنتی فروش خودروهای شرکت سایپا انجام گرفت.

در این طرح خودروهای خانواده X100 حاوی سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۵۱، خانواده X200 شامل تیبا بنزینی و دوگانه سوز، تیبا ۲، ساینا دستی و اتوماتیک، آریو، چانگان، سراتو، وانت دو کابین ریچ، خانواده برلیانس شامل H220، H230، H320، H330 و برلیانس کراس و همینطور محصولات خانواده وانت نیسان زامیاد با روش‌های گوناگونی شامل فروش نقدی، اقساطی، فوری و پیش فروش با قیمت قطعی عرضه شد.

عرضه خودروهای گروه‌های خودروساز با هدف کاهش نابسامانی بازار و مبارزه با دلالان

مدیران این گروه‌های خودرو سازی اعلام کرده بودند که در راستای مبارزه با دلالان و واسطه‌های سودجو، به طور گسترده نسبت به فروش محصولات خود اقدام خواهند کرد.

بر این پایه ایران خودرو، عرضه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در روش‌های گوناگون عرضه را در دستور کار خود قرار داد.

همینطور این گروه خودرو سازی اعلام کرد که با عرضه مرتب و مداوم محصول به بازار، نیاز متقاضیان را تأمین خواهد کرد از خریداران خواسته بود که عجله‌ای برای خرید محصول از بازار آزاد نداشته باشند و علت برای نگرانی نیست.

نقش چشمگیر صنعت خودرو در اشتغال و رشد اقتصادی ایران

به نظر می‌رسد صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت بزرگ ایران مورد هدف مستقیم تحریم‌های قرار گرفته است. این در حالی است که با تصمیم گیری‌های غیر کارشناسانه، صنعت خودرو در داخل هم تحریم خواهد شد و این موضوع ضربه قابل توجهی به اشتغال زایی خواهد زد.

با توجه به اینکه صنعت خودرو اشتغال زایی قابل توجهی در جامعه دارد هر نوع آسیب و صدمه به صنعت خودرو؛ اثرات جبران ناپذیری بر سطح اشتغال ایران وارد می‌کند و صنعت خودرو به عنوان موتور محرکه صنایع اثرات خود را به طور محسوس بربقیه صنایع خواهد گذاشت و از آنجا که این صنعت نقش خوبی بر رشد اقتصادی ایران دارد، کاهش تولید اثر زیادی بر جریان این رشد اقتصادی خواهد گذاشت.

متاسفانه عده‌ای که در حال حاضر به عنوان «تحریم کنندگان داخلی» یاد می‌شوند سعی می‌کنند با اختلال در جریان تولید خودروسازان مانعی بر سر راه تولید این بنگاه‌ها باشند.

می‌توان اذعان کرد که خودروسازان زمانی می‌توانند بر اثرات این تحریم‌ها غلبه یابند که حمایت بیشتری از طرف داخل انجام گیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar