سرنوشت قرارداد با بنز در صورت تحریم صنعت خودروی ایران چه می‌شود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سرنوشت قرارداد با بنز در صورت تحریم صنعت خودروی ایران چه می‌شود؟

اراده دو مجموعه ستاره ایران و دایملر بنز بر همکاری مشترک برای تولید اتومبیل در کشور و همینطور توسعه واردات خودروهایی که بر پایه قوانین تازه مجوز ورود به ایران را دارد، استوار است.

غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز آلمان، با بیان این مطلب گفت: هنوز معلوم نیست ولی محض اینکه تحریم‌ها برگردد امکان دارد قرارداد ما و بنز متوقف شود.

وی ادامه داد: کمپانی دایملر علاقه دارد حرکتی را که در ایران شروع کرده ادامه دهد و این یعنی ما برای واردات و توسعه با یکدیگر توافقات خوبی انجام دادیم ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

مدیر عامل ستاره ایران تاکید کرد: ما سازو کارهای تعریف شده‌ای برای همکاری مشترک داریم. هم اکنون اتومبیل‌هایی که با توجه به قانون تازه دارای محدودیت واردات می‌باشد، انتخاب شده و قرار است در کشور تولید شود. البته امیدواریم دراین مسیر با مشکلی رو به رو نشویم.

وی افزود: تولید بستگی به تثبیت مقررات و قوانین ایران دارد. ما هر روز شاهد تغییر قوانین و مقررات هستیم و این یعنی بی ثباتی. کمپانی طرف قرارداد ما یک کمپانی اروپایی است که برای فعالیت در کشور به دنبال توجیه اقتصادی می‌گردد و این نکته مهم به دست نمی‌آید مگر با ثبات در قوانین و مقررات.

رزازی در مورد تنش موجود در صنعت و بازار اتومبیل ایران یادآوری کرد: واقعیت این است که هیچ کس در بازار خودرو از فردای خود خبر ندارد. یک روز تعرفه بالا می‌رود، فردا آن را پایین می‌آورند. یک شب محدودیت‌های تازه اعلام می‌کنند، فردای آن روز برای محدودیت‌ها تبصره می‌گذارند. واقعیتش این است که اگر من هم بخواهم در جایی سرمایه گذاری کنم، با این وضعیت ورود نمی‌کنم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar