سیستم هوشمند موبایلی پلیس جایگزین قبض‌های جریمه می‌شود

شنبه 31 فروردین 98 ساعت 15:21
سیستم هوشمند موبایلی پلیس جایگزین قبض‌های جریمه می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور، دست افزار هوشمند موبایلی پلیس، جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه شد.

سرهنگ 'محمد پورشمس' گفت: از این پس دیگر هیچ راننده‌ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی بکار گرفته خواهد شد.

وی به مزیت‌های این سیستم جدید و از جمله آنلاین بودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های اخیر و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می‌دهد.

سرهنگ پورشمس، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر آن دانست و یادآور شد: تا الان بعضاً بعضی از رانندگان از جریمه‌های صادر شده بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند.

به گفته وی در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع و دلیل جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت نماید.

رییس پلیس راهور استان یزد، بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرائم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این سیستم اعلام کرد.

وی ادامه داد: این سیستم هم شامل آن دست از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف می‌شوند و هم آنهایی که رد می‌شوند را شامل می‌شود.

سرهنگ پورشمس، کاهش خطای انسانی را مزیت دیگر این طرح اعلام و به رانندگان توصیه کرد: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند چون تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مالک پلاک باید جوابگوی مراجع قانونی باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar