شاسی بلند جدید میتسوبیشی به ایران می‌آید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
شاسی بلند جدید میتسوبیشی به ایران می‌آید

سال پیش، همین روزها در جریان برگزاری هشتاد و هفتمین نمایشگاه ژنو بود که شرکت ژاپنی میتسوبیشی از جدیدترین کراس اور خود به نام اکلیپس کراس رونمایی کرد.

اگر با مدل‌های میتسوبیشی آشنایی داشته باشید، این خودرو در مجموعه مدل‌های این کمپانی جایگاهی بین ASX و اوتلندر دارد، البته اگر از نظر شما این دو خودرو از نظر اندازه خیلی تفاوتی با هم ندارند، باید یادآوری کنیم که نسل جدید ASX قرار است کوچک‌تر شود و قبلاً، گزارش‌هایی منتشر شده که اوتلندر جدید از نظر اندازه رشد خواهد کرد.

پیشرانه

این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر خطی جدید با ۱۵۲ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به یک گیربکس CVT متصل شده است.

کابین آن چگونه است؟

به دلیل طول بین دو محور طولانی‌تر این خودرو، در مقایسه با رقبای اصلی خود، میتسوبیشی اکلیپس کراس کابین بزرگ‌تری دارد. سیستم تعلیق این خودرو دقیقاً مشابه با اوتلندر است و همین، آن را به خودرویی قوی و همه کاره تبدیل می‌کند. طراحی کابین و جنس مواد اولیه این خودرو در مقایسه با میتسوبیشی‌های قبلی بسیار بهتر شده است.

چه تریم‌هایی دارد؟

اکلیپس کراس در چهار تریم مختلف تولید می‌شود و قیمت مدل پایه دیفرانسیل جلوی ES برابر با ۲۹ هزار دلار است. با پرداخت ۶۰۰ دلار پول بیشتر، امکان سفارش سیستم دو دیفرانسیل به اضافه حالت‌های رانندگی اتوماتیک، برفی و آسفالت وجود دارد. رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های LED روز روشن، چراغ‌های LED عقب، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتومات، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و درگاه USB همگی از تجهیزات استاندارد نسخهٔ ES هستند.

تریم LE به رینگ‌های ۱۸ اینچ مشکی، سیستم رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و دو درگاه USB مجهز است. نسخهٔ SE این شاسی بلند کوچک ژاپنی به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عبوری عقب، صندلی‌های جلو مجهز به گرم کن و سیستم ورود بدون کلید مجهز است. آخرین و فول ترین تریم اکلیپس کراس، SEL، به چراغ‌های LED جلو، سیستم هدآپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است.

در کل، میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید یک شاسی بلند کوچک همه کاره و نرم و راحت است و ظاهرش به قدری زیبا و متفاوت می‌باشد که به راحتی می‌توانید در این سگمنت شلوغ بازار، آن را از دیگر مدل‌ها متمایز کرد. کیفیت رانندگی این خودرو بسیار بالاست، ولی در مدل دو دیفرانسیل باید به سختی‌های یک گیربکس CVT به نوعی کنار بیایید!

قیمتش چقدر است؟

قیمت پایه‌ای که کمپانی برای این خودرو تعیین کرده معادل ۲۴ هزار دلار است. این قیمت در مقایسه با دیگر رقبای موجود در بازار کمی گران به نظر می‌رسد. هنوز قیمتی که در ایران برای خودرو در نظر گرفته خواهد شد مشخص نیست، ولی با توجه به این که اوتلندر پلاگین هیبریدی اخیراً در ایران با قیمت ۳۱۷ میلیون تومان روانه بازار شده، اکلیپس کراس قطعاً قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

چه زمانی به ایران می‌آید؟

مدیر بازاریابی آرین موتور در مراسم رونمایی اوتلندر پلاگین هیبریدی گفته بود که اگر شرایط مساعد باشد، آرین موتور اکلیپس کراس را در سه ماهه نخست سال ۹۷ وارد بازار خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "شاسی بلند جدید میتسوبیشی به ایران می‌آید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ایمان
مهمان

میتسوبیشی بینظیره از هر لحاظ٫ ٫۳ساله که ای اس ایکس دارم حتی یه لامپم ازش تعویض نکردم کلی هم باش میرم تو جاده من عاشق اکلیپسم مخصوصا رنگ آبی کاربنیش❤️❤️❤️

متین
مهمان

یه خودروی فوق مدرن با کلی امکانات ، این ماشین شیشه عقبش خیلی باحاله به صورت دو تیکه هست !!!

میعاد
مهمان

اگر بخواد بالای ۳۰۰ میلیون باشه ، سورنتو میخری حالشو میبری ، تویوتا Rav4 هم اصلا بدرد نمیخوره

اندوه
مهمان

میری خودرو بخری میگن دلاریه میری خودکار بخری میگن دلاریه میری حقوق بگیری میگن ر یالیه تازه اونم برو ۴ ماه بعد بیا موندم مردم به چه امیدی زندگی میکنن…. متاسفم

معین
مهمان

قیمت خودرو ۳۹۹ میلیون با احترام به مشتری تخفیف ۵ میلیونی

سامان
مهمان

قیافش خیلی خوشگله ، به نظرم اگر تو رنج ۲۵۰ میلیون عرضه بشه همه کره ای ها رو کنار میذاره .

فراز
مهمان

Kheili kheili kheili rahat ba in gheymat ye rav4 mikhari
Eshgh donyaro mikoni