شان مجلس ورود به قیمت گذاری خودرو نیست!

شنبه 19 آبان 97 ساعت 13:06
شان مجلس ورود به قیمت گذاری خودرو نیست!

در حالی بعضی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین و تکلیف قیمت خودرو بعد از تعطیلات مجلس خبر داده‌اند که برخی دیگر مخالف با افزایش قیمت بی قاعده خودروها بوده و عقیده دارندشان مجلس ورود به قیمت گذاری خودرو نیست.

نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این کهشان مجلس ورود به قیمت گذاری خودرو نیست، گفت: قیمت گذاری خودروهای کلاس اقتصادی وظیفه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و خودروسازان فقط اقدام به ارائه گزارش به کمیسیون می‌کنند.

فریدون احمدی با ذکر این که مجلسشان قیمت گذاری ندارد، افزود: خودروسازان هفته آتی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اقدام به ارائه گزارش خواهند کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس افزایش قیمت خودروها را متناسب با افزایش و تغییرات نرخ ارز پذیرفته ولی شیوه اعلام و کنترل آن از طرف دولت است البته پیش بینی می‌شود این افزایش شامل همه خودروها نباشد و فقط مشمول خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان باشد.

وی در خصوص ضرورت تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت‌های زمان پیش فروش هم گفت: در این خصوص هم اگر شان نظارتی وجود داشته باشد مجلس توان ورود به موضوع را خواهد داشت چون ورود مجلس به موضوعات بر اساس واقعیات و منطق خواهد بود. احمدی تصریح کرد: بنده با افزایش بی قاعده و بی مبنای خودرو مخالف هستم ولی به طور قطع زنجیره تولید باید از فرایندهای تأمین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کرده و بر اساس قیمت‌ها و هزینه‌های کارشناسی و منطقی، نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام شود.

لازم به ذکر است که کار بررسی افزایش قیمت خودرو بعد از تعطیلات مجلس، در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آن چه مسلم است پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودروسازان به راحتی قابل پذیرش نخواهد بود ولی باید منتظر ماند و دید در هفته آینده افزایش قیمت خودروها تا چه اندازه به تأیید مسئولان ذیربط خواهد رسید.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar