شروع نمایشگاه بین المللی خودرو ایران از ۲۹ اردیبهشت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شروع نمایشگاه بین المللی خودرو ایران از ۲۹ اردیبهشت

هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو ایران، ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد در محل همیشگی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود.

شهرام رضوی رئیس گروه صنایع خودرو دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه با همکاری بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی و در فضایی به مساحت ۳۴ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی محصولات صنعت خودرو، تبیین اهمیت خودروسازی در توسعه اشتغالزایی، آشنایی دست‌اندرکاران صنعت خودرو با دستاوردهای رقبا، بالا بردن کیفیت اتومبیل‌های داخلی برای صادرات محصولات کشورمان به بازارهای جهانی و جلب نظر مسئولان به ضرورت توجه به صنعت خودرو از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

رضوی افزود: این نمایشگاه در گروه‌های کالایی اتومبیل‌های سبک حاوی سواری و وانت، خودروهای سنگین حاوی اتوبوس، مینی بوس و کامیون، سازندگان موتورسیکلت و گروه خدمات خودرویی برگزار می‌شود.

همینطور سپاسدار مجری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران هم گفت: با توجه به این که این نمایشگاه در روزهای ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، ساعت برگزاری آن، از ۲۰ تا ۲۴ هر شب برنامه ریزی شده است.

وی افزود: به علت تقارن روزهای برگزاری نمایشگاه با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله نماز جماعت و قرائت قران و مسابقات فرهنگی و قرانی در مسجد حضرت ابراهیم ع نمایشگاه بین المللی تهران تدارک دیده شده و از مراجعان هم به صرف افطاری، پذیرایی خواهد شد.

فشار تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام فقط روی بانک‌ها نباشد

قائم مقام بانک مرکزی گفت: اینکه در سال نخست اجرای طرح‌های نیمه تمام، فشار تأمین مالی ۱۴ تا ۱۵ هزار طرح به بانک‌ها محول شود تأمین مالی این شمار طرح، کاری مشکل خواهد بود.

اکبر کمیجانی در هفتادوششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: پیشنهاد ما این است که در سال اول و دوم اجرای طرح، بار بانک‌ها برای تأمین مالی طرح‌های نیمه تمام قدری سبک‌تر شود ضمن اینکه می‌توان نقش بازار سرمایه را در تأمین مالی این طرح‌ها در نظر گرفت.

وی افزود: در کنار تأمین مالی از سوی بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و دیگر منابع می‌توان طرح‌های بزرگ را از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کرد و از بانک‌ها برای تأمین مالی طرح‌های کوچک و متوسط و در نهایت تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها استفاده کرد بنابراین بازار سرمایه در تأمین مالی طرح‌های نیمه تمام نقش مهمی بازی خواهد کرد.

کمیجانی گفت: مسئله این است که در ماده ۶ آیین نامه اعطای تسهیلات بانکی طبق قانون بانکداری بدون ربا، بانک‌ها موظف شدند در قبال ارائه تسهیلات تضمین کافی را دریافت کنند که اگر به این موضوع توجه نکنیم یعنی تأمین وثایق انجام نشود برای بانک مشکل ساز خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar