شورای رقابت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شورای رقابت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این که قیمت گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت نمی باشد گفت: این شورا موظف به تایید شاخص های قیمت بوده و از طرفی تنظیم بازار وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان است.

وی در ادامه افزود: «سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید روی قیمت خودرو نظارت کند. سال های زیادی است که در مورد این موضوع بحث می شود و نظر همکار ما در مجلس هم شاید بر پایه تایید شاخص های قیمت گذاری توسط شورای رقابت بوده است.»

سبحانی فر گفت: «تعیین شاخص ها با تعیین قیمت دو موضوع  کاملا متفاوت هستند؛ من افزایش قیمت را تایید نمی کنم و این کار سازمان حمایت از مصرف کننده است که بر قیمت نظارت دارد و باید نسبت به معقول یا منطقی بودن نرخ ها، کنترل و نظارت داشته باشد.»

این نماینده مجلس افزود: «امروز تنوع خودرو را در بازار شاهد هستیم و از این رو، بازار و قیمت گذاری خودرو از انحصار خارج شده است. با چشم بسته نمی توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم؛ از این رو سازمان حمایت از مصرف کننده [باید جلوی تولید خودروی بی کیفیت ایستاده] و از طرفی اجازه داده شود واردات معقول صورت بگیرد.»

همچنین محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازان خودرو با گفتن این که هیچ دولتی وارد بخش قیمت گذاری خودرو نمی شود، اظهار کرد: «صنعت خودرو همیشه بعنوان یک گاو شیرده در نظر گرفته شده است و هر چیزی در اختیار داشته، به کشور اعطا نموده است.»

وی تصریح کرد: «اساسا دخالت دولت و هر یک از سازمان ها در قیمت گذاری اشتباه می باشد. قیمت گذاری باید در حاشیه بازار انجام گیرد و با نظارت درست، از اجحاف جلوگیری شود. اما وقتی خودرو با زیان تولید می شود، هیچ نظارتی روی آن صورت نمی پذیرد.»

نجفی منش افزود: «تا زمانی که صنعت خودرو مورد تایید استانداردهای سازمان استاندارد نباشد، حتی یک خودرو از کارخانه نباید خارج شود. استاندارد نیز جز حداقل هاست و مطابق با سیاست جدید تصمیم گرفته شده است که از حد استانداردها فراتر حرکت نماییم.»

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar