صادرات ۱۰ خودروی سواری بنز و بی ام دبلیو از ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
صادرات 10 خودروی سواری بنز و بی ام دبلیو از ایران

جمشید قسوریان جهرمی با اشاره به آمار دقیقی از اموال متروکه یا قاچاق انبار شده نداریم، اظهار داشت: پروژه سراسری در تمامی استان‌ها در حال اجرا است تا بتوان آمار دقیقی از شرایط کالاهای موجود و انبارهای سازمان اموال تملیکی ارائه کرد. سال ۹۶ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش کالاها کسب شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد اینکه در نشست اخیری که در استان هرمزگان برگزار شد،‌ گفته شد: ۱۱ هزار کانتینر متروکه وجود دارد که کار بخشی از آنها نهایی نشده است، تصریح کرد: این شمار کانتینر مربوط به سالهای پیش و از سال ۸۸ تا به امروز است و بحث آن جداست، چون هم اموال جاری و هم اموال متوقف شده گذشته را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: فقط در بندر شهید رجایی بندرعباس نزدیک به ۶ تا ۷ هزار کانتینر وجود دارد و طبق اسنادی که گمرک ارائه کرد، ارقام گوناگونی از ۸ تا ۹ هزار مطرح شد.

جهرمی افزود: فرایندهای اداری این کالاها در جریان است و نزدیک به ۹۸۰ کانتینر تحویل اموال تملیکی شده تا حکم حاکم شرع برای فروش گرفته شود. کالاهای مختلفی وجود دارد، از مواد غذایی تا لوازم خانگی را شامل می‌شود و اکنون فرآیند تعیین ماهیت و ارزش‌گذاری آنها در جریان است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با ذکر اینکه بندر شهیدرجایی منطقه ویژه اقتصادی است و نمی‌توان طبق قانون کالایی را متروکه اعلام کرد، به علت بخشنامه گمرک و بازدید وزیر کشور و دستور معاون اموال رئیس جمهور قرار شد نسبت به اعلام کالای متروکه یا تعیین تکلیف آن اقدام شود.

جهرمی یادآور شد: آمار تقریبی اموال متروکه که در استان تهران ۴۰۰ میلیارد تومان و در دیگر استان‌ها نزدیک به ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود. برای تعیین دقیق ارزش و میزان کالاها دستور انبارگردانی داده شده است. هر ماه زمان بندی امحای کالاهای غیرمجاز در سال جاری داریم.

به گفته این مقام مسئول، بعضی موانع برای فروش کالاهای متروکه داشتیم که با همکاری مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفع شده است. برای صادرات کالاهای قاچاق، گمرک مجوزهایی را می‌خواست که با مصوبه دولت و بخشنامه‌ای که تهیه شده دیگر نیاز به مجوز برای صادرات کالا وجود ندارد و مقرر شد اسناد سازمان اموال تملیکی اسناد منشاء تلقی شود و در حال حاضر مشکلی نیست.

وی اعلام کرد: تا به حال ۱۰ خودروی سواری بنز و بی ام دبلیو به ارزش نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در چند ماه گذشته صادرات شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar