صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد

چند وقتی است که بحث واردات خودرو در ایران اوضاع بد و نابسامانی دارد، هر روز قوانین جدید در مورد اعمال محدودیت‌های بیشتر برای واردات تصویب می‌شود. از سوی دیگر نرخ ارز و به خصوص دلار طی ماه‌های اخیر اوضاع بسیار بدی را تجربه کرده و این دو مورد روی هم رفته، سبب شده‌اند تا قیمت خودروهای وارداتی سر به فلک بکشد و همچنین، شاهد کاهش میزان واردات به ایران باشیم.

اخیراً بعد از تعطیلات نوروزی، کمپانی‌ها توانسته‌اند مجوز واردات برخی خودروها را بگیرند و در لیست ثبت سفارش قرار بگیرند. چند روز پیش مطلبی در مورد اخذ مجوز واردات برای هاوال H9 توسط بهمن موتور نوشتیم و اکنون، گزارش‌هایی منتشر شده که ایرتویا هم موفق شده مجوز واردات برای مدل پیکاپ هایلوکس را دریافت کند.

ممکن است از خود بپرسید که ایرتویا چگونه توانسته برای هایلوکس با حجم موتور بالایی که دارد مجوز واردات اخذ نماید؟ بهترین حدس ما این است که شرکت ایرتویا این مدل را نه به عنوان یک مدل سواری، بلکه به عنوان یک خودروی کار و تجاری اخذ نماید. قیمت آن هم که زیر ۴۰ هزار دلار است و مشکلی از آن بابت وجود ندارد.

پیشرانه

در حال حاضر ایرتویا فقط موفق شده برای یک‌تریم هایلوکس مجوز واردات بگیرد و این مدل، از یک موتور ۲.۷ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار نیرو و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور که به یک گیربکس دستی متصل شده بهره می‌برد و دوکابین است.

تویوتا هایلوکس که در تیراژ بالا در اختیار نیروهای نظامی کشورمان هم قرار دارد، خودرویی بسیار قدرتمند و سخت جان است و از قابلیت‌های آفرود بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بدون شک در صورت ورود آن به بازار، شاهد استقبال بسیار خوبی از این خودرو خواهیم بود.

وضعیت مدل‌های دست دوم

آخرین سری تویوتا هایلوکس که وارد بازار ایران شد مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو بودند و بعدها چند مدل فیس لیفت آن هم وارد خاک کشورمان شدند. با بسته شدن واردات خودرو، قیمت مدل‌های دست دوم این وانت قدرتمند به یک باره بسیار بالا رفت. هم اکنون مدل‌های ۲۰۱۶ صفر کیلومتر یا کم کارکرد این خودرو در بازار ایران قیمتی برابر با ۴۰۰ میلیون دارند و برخی مدل‌های دست دوم دنده دستی آن را به قیمتی بین ۲۳۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان می‌توانید در بازار بیابید.

قیمت احتمالی

اتفاقی که با واردات مدل ۲۰۱۸ این خودرو به بازار خواهد افتاد، بدون شک کاهش قیمت غیرواقعی مدل‌های قدیمی این خودرو است. حدس زدن قیمتی که ایرتویا برای این خودرو تعیین کرده است، با توجه به وضعیت فعلی بازار ارز کاری بسیار دشوار می‌باشد. بهترین حدس ما این است که کمپانی قیمتی بین ۳۴۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان را برای تویوتا هایلوکس دو کابین مدل ۲۰۱۸ در ایران تعیین کند.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با تویوتا هایلوکس را داشته‌اید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

20 دیدگاه ها برای "صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بابوری
مهمان

من خودم مدل دیزل دنده ای این ماشین رو با ۱۶۴میلیون مدل ۲۰۱۶صفر خریدم- بنده کشاورزم یک بار صفر طولانی باش رفتم تمام خانوادم از خشکی و بد بودن این ماشین مینالیدن ازون ببعد ترجیح دادم صفر راه دور رو با پارس برم- حالا قضاوت کنید۴۰۰میلیون می ار

اسدزاده
مهمان

راستی چخبر از مدل های قدیمی؟؟؟اونا می ارزن بخریم قیمتشون چجوربه؟؟حالا مدل جدید نباشه که دنیا به اسمون نمیرسه(هرچند که پول مدل قدیم هم نداریم:)

محمدحسین
مهمان

لعنت بهتون آخه این ۴۰۰ ملیون!!!!!!!!

احمدرضا
مهمان

تو این رنج ماشینای خیلی خوبیم هستن مثل رنو کولئوس،میتسو بیشی اوتلندر هیبریدی،سانگ یانگ رکستونG4، هیوندای سانتافه و…

ایران اباد باد
مهمان

بخدا هیج جا اینجوری نیست تو ایران جان مردم اهمیت نداره ولی ماشین از جون ارزش بیشتر داره ولی تو کشورهای دیگه این ماشینها براشون اسباب بازیه
خدا ازشون نگذره تا کی میخان این کارو کنن

بدون اسم بهتره
مهمان

باید بدونید دولت به بهونه حمایت از تولید داخل
خودرو هارو گرون کرده که ما سمت اونا نریم
ومارو از لذت سواری برماشین هایی نظیر :
بوگاتی شیرون
رولز رویس
بنتلی
و… محروم کردند
مرسی اه .

farbod
عضو سایت

سلام
من زمان خدمت هم راننده هایلوکس بودم هم لندکروز اگه بخوام از قدرت و آفرود بگم باید یه رمان بنویسم که جاش نیست فقط بگم که نمره بیست رو بی چک و چونه از من میگیره
اما خدایش مصرفش زیاد بود و یکم خشک بود و حالا هم با این قیمت غیر منطقی تو ایران خریدش رو یکم نامعقول می‌کنه البته واسه منو امثال من وگرنه به قول دوستان اونای که پولشو دارن نه پولش مهمه نه مصرفش

اسی
مهمان

فقط عشق آفرود بازاس همین . تو کویر معرکس برای ما که تماشاگریم و کسایی که پولشو دارن

AmirReaper
مهمان
با عرض سلام خدمت عزیزان و بچه های خوب زوم فورکار راستش من خودم این ماشین رو نداشتم تا حالا ولی یکی از اقوام داشته و از پرمصرف بودنش بسیار ناراضی بوده لازم به ذکره که این ماشین فقط برای شرایط کوهستانی مناسبه و به هیچ عنوان برای رانندگی شهری (به دلیل حجم زیادش) و مسافرت ( به دلیل پرمصرف بودن و خشک بودن ماشین)مناسب نیست. البته قیمتش رو هم نمیشه نادیده گرفت. به هرحال ۴۰۰ میلیون کم پولی نیست و میشه باهاش ماشین های خیییلی بهتری خرید . من باشم به سوزوکی ویتارا راضی ام چون هم آفرود نسبتا… بیشتر
farshid
مهمان

عزیز دل این هایلوکس خودروی کاره و نمیشه با سوزوکی مقایسه کرد ک خودروی شهریه. هایلوکس از نظر کاربردی ماشین فوق العاده ایه ک الانم اکثرا در ارتش و سپاه ازش استفاده میشه و قشری ک تو روستا زندگی میکنن و وضع مالی شون خوبه اکثرا هایلوکس رو ترجیح میدن هم بخاطر استقامتش هم راحتیش ک میشه هم ب غنوان خودروی کار و هم خونوادگی ازش استفاده کرد مخصوصا جدیدش ک دوکابین هم هست.

AmirReaper
مهمان

خب اگه دقت کنی منم به همین اشاره کردم و گفتم که مناسب کوه و کمره
ولی خودتو انصافت
کی میره ۴۰۰ تومن بده هایلوکس؟!!!

farshid
مهمان

قبول دارم خیلی زیاده شکی نیست بنظرت ۲۸میلیون برا تیبا میارزه؟ همه ماشینا قیمت کاذب دارن ولی این یکی خییییلی کاذبه البته هنوز قیمت قطعیش مشخص نیست

mohammad
مهمان

عالیه !دیوونه کنننده است افرود عالی ۲۰ !درمورد قیمتشم مشکل از ماشین نیست، ۴۰۰ میلیون ما ۴۰۰ میلیون نیست

داوود
مهمان

واقعا متاسفم که این وضعیت رو میبینم.