صنعت خودروسازی به سمتی می‌رود که در آن مباحث ایمنی دیده نمی‌شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
صنعت خودروسازی به سمتی می‌رود که در آن مباحث ایمنی دیده نمی‌شود

فرمانده پلیس راه ایران با ذکر اینکه ایمنی خودرو در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد، گفت: صنعت خودرو سازی به سمتی می‌رود که در آن مباحث ایمنی دیده نمی‌شود.

سردار حمیدی پیش از ظهر پنج شنبه در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان ذکر کرد: محورهای جنوبی ارتقاء پیدا نکرده و قسمت عمده تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با ذکر اینکه شاخص خراسان جنوبی در واژگونی خودروها از بقیه استان‌ها بیشتر است، افزود: این عمل نشان می‌دهد خدمات بین راهی استان ضعیف است.

فرمانده پلیس راه ایران ذکر کرد: نرم کشوری در واژگونی ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۵۸ درصد است.

سردار حمیدی نگاه به بیمه در کشور نسبت به دنیا وارونه است، اظهار کرد: در ایران نگاه به بیمه مثل صندوقی است که افراد گرفتار را نجات دهد.

وی ذکر کرد: این نگاه برای سرمایه گذاران توجیهی نداشته و نباید به آینده آن امیدوار بود.

جا به جایی بیمه از خودرو به فرد

سردار حمیدی اظهار کرد: کارگروه کمیسیون ایمنی سال جاری برای اصلاح این فرآیندها برگزارشده و جابه‌جایی بیمه از خودرو به سمت فرد مورد توجه است.

وی با اشاره به آمار تصادفات در خراسان جنوبی ذکر کرد: عقب افتادگی در بخش زیرساخت‌ها موجب بروز خیلی از مشکلات شده است.

فرمانده پلیس راه کشور با ذکر اینکه رهبری در حوزه ترافیک و تلفات جاده‌ای بیانات بسیاری داشتند، گفت: این عمل نشان می‌دهد که مسائل ترافیکی و ایمنی در رأس حاکمیت جدی گرفته شده است.

سردار حمیدی با ذکر اینکه هم اکنون قوانین خوبی وجود دارد که بازدارنده تصادفات است، افزود: در عصری که این قوانین و نظارت‌ها نبود، ۲۸ هزار کشته داشتیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نوروز سال جاری، علی‌رغم افزایش ترددها ۱۶ هزار و ۱۰۰ فقره تصادف داشته‌ایم.

سردار حمیدی ادامه داد: طراحی سامانه‌های کنترلی، اطلاع‌رسانی‌ها، وضع قوانین و تشدید نظارت‌ها باعث کاهش تصادفات شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور نباید توقع داشت که با ادامه این اقدامات، کاری جهشی انجام شود، گفت: باید قوانین بیمه، نظارت و کنترل جدی گرفته شود.

فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: نمی‌توان در به وجود آمدن یک تصادف ۱۰۰ درصد عامل انسانی و یا ۱۰۰ درصد عامل خودرو را مقصر دانست.

وی ادامه داد: اگر نیروهای امداد و نجات به موقع در محل حاضرشده و مصدومان را به بیمارستان‌ها برسانند، تلفات تصادفات کاهش می‌یابد.

فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: این عمل نیازمند برپایی پایگاه‌های اورژانس میان جاده‌ای است که باید در خراسان جنوبی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه ایمنی خودرو در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد، گفت: صنعت خودرو به سمتی می‌رود که در آن مباحث ایمنی دیده نمی‌شود.

سردار حمیدی با ذکر اینکه خیلی از سیاست گذاری‌ها در ایمنی باید تغییر کند، افزود: در ایران ماه به مبحث سوخت به شکل اقتصادی نگاه نشده و اگر این وضعیت ادامه یابد استقبال از ناوگان عمومی کاهش یافته و با افزایش رفت و آمد خودروها در جاده، تصادفات افزایش می‌یابد.

سازمانی برای ساماندهی حادثه دیدگان جاده‌ای نداریم

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه پس از وقوع تصادف، هیچ متولی به جز اورژانس و امداد و نجات وجود ندارد، گفت: هیچ سازمان برای ساماندهی وجود ندارد و نیازمند به اقدامات روان‌شناسی دارد.

وی ادامه داد: بازمانده تعدادی از حوادث فقط بچه‌های چندماهه بوده که بدون متولی در جاده رها می‌شوند و باید این روند تغییر کند.

سردار حمیدی با تصریح بر اینکه باید رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی همراهی کنند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم، گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر کشته در ایران داریم.

وی خواستار توجه به زیرساخت‌ها شد و اظهار کرد: فقط حضور نیروهای پلیس و کنترل در جاده‌ها جواب نمی‌دهد و باید زیرساخت‌ها درست شود.

راه‌های روستایی ایمن‌سازی شوند

فرمانده پلیس‌راه ایران با ذکر اینکه باید راه‌های روستایی ایمن سازی شوند، افزود: همینطور باید آموزش فرهنگ رانندگی و استراحت گاه‌های بین راهی مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: در گامی مؤثر استراحت گاه‌های کم هزینه بین راهی طراحی و به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

سردار حمیدی با ذکر اینکه این استراحت گاه‌ها باید در خراسان جنوبی تقویت شوند، گفت: همینطور مجتمع‌های بین راهی این استان قابل ارتقاء بوده که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت آزادراه‌ها ذکر کرد: هم اکنون هزینه آزادراه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی تا ۳۰ سال آینده نمی‌تواند اتفاق قابل قبولی را در آزادراه‌ها ایجاد کند، افزود: رشد و توسعه آزادراه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شهرها بیان کرد: ۳۰ کیلومتری شهرها ۶۰ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده چون که ورودی‌ها نابه سامان است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar