ضرورت حمایت از روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان

دوشنبه 21 آبان 97 ساعت 17:04
ضرورت حمایت از روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان

مدیرعامل آسیا لنت با تاکید بر ضرورت حمایت از روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان گفت: تأمین مواد اولیه داخلی و خارجی هم اکنون با مشکلات بزرگی رو به رو است که پیشنهاد می‌شود این نیاز هرچه سریع‌تر از طریق هماهنگی با انجمن‌های صنفی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با قیمت کشف شده در بورس کالا تأمین شود.

محمدرضا نجفی منش در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه داخلی افزود: مواد اولیه داخلی از طریق فولاد مبارکه تأمین می‌شود که این مواد هم از بورس کالا تأمین می‌شود و هم اکنون با افزایش چمگیر قیمت رو به رو شده است. فرایند طولانی و طاقت فرسای ثبت سفارش، تخصیص و تأیید از طرف گروه‌های چندگانه و در نهایت تخصیص ارز و ارسال منابع مالی در حال حاضر تبدیل به معضلی برای تولیدکنندگان شده و ترس آن وجود دارد که فعالیت قطعه سازان داخلی نه با تحریم‌های خارجی بلکه از تحریم‌های داخلی با مشکلات جدی رو به رو شده و متوقف شوند.

وی با عنوان این که هم اکنون خیلی از قطعه سازان اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروهای انسانی خود کرده‌اند، تصریح کرد: از مواردی که می‌تواند منجر به حل مشکلات قطعه سازان شود تعدیل قیمت‌ها است این در حالیست که سبقت افزایش قیمت مواد اولیه داخلی از قیمت ارز و مواد خارجی بیشتر بوده که لازم است نسبت به تعدیل آن اقدام شود.

نجفی منش بر ضرورت یک ماهه شدن پرداخت‌ها تاکید و اظهار کرد: قبل از این که پرداخت‌ها ۴ ماه بود بخشی از خرید تولید کنندگان به طور مدت دار خرید می‌شد ولی در حال حاضرخریدهای تولید کنندگان نقدی است پس نیاز است نسبت به یک ماهه شدن پرداخت‌ها اقدام شود که برای بهتر شدن این شرایط باید نسبت به اصلاح قیمت خودرو هرچه سریع‌تر اقدام شود.

رئیس انجمن صنایع صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: زیان ۵۵۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در این مدت نشان از ضرورت اصلاح قیمت‌ها دارد. این در حالیست که بدهی‌های خودروسازان که از قبل وجود دارد به طور اعتباری و یوزانس انجام شده و در حال حاضر که زمان باز پرداخت آن فرارسیده باید بازپرداخت آن با قیمت ارز روز انجام شود که در عمل خودروسازان را به ورشکستگی می‌رساند که لازم است نسبت به تسویه آن‌ها به قیمت قبل اقدام تا اعتبار خودروسازان در نزد شرکای خارجی آنها حفظ شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar