ضرورت راه اندازی لیزینگ های خصوصی با مشارکت خودروسازان

یکشنبه 16 دی 97 ساعت 12:02
ضرورت راه اندازی لیزینگ های خصوصی با مشارکت خودروسازان

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به سرمایه‌های سرگردان در بازار پیشنهاد کرد که همزمان با افزایش قیمت خودرو نسبت به راه اندازی لیزینگ های خصوصی با مشارکت خودروسازان اقدام کرد.

سعید مدنی با اشاره به شرایط فعلی قیمت‌ها و همچنین رکود موجود در بازار افزود: باید شرایط فروش را به طوری تعیین کرد که مصرف کننده راضی باشد. بر این اساس می‌توان قیمت خودرو را با حاشیه سود معقول، واقعی کرد ولی در عین حال با فروش اقساطی، لیزینگ و اقساط بلند مدت افزایش قیمت‌ها را مقبول‌تر کرد.

وی توسعه شرکت‌های لیزینگی را توسعه خودروسازان و منتفع شدن بانک‌ها و در نهایت رضایت متقاضیان دانست و افزود: وضعیت نباید به طوری باشد که از گوشت خودروساز کنده و به مصرف کننده بدهیم چون که این روند منجر به ایجاد بازار سیاه می‌شود و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده خواهد رفت. پس در وضعیتی که قیمت خودرو از نوسانات ارزی متأثر می‌شود و چاره‌ای جز افزایش قیمت نیست و خریدار هم به خاطر قیمت‌های بالا قادر به خرید نخواهد بود، شرکت‌های لیزینگ می‌توانند کمک خوبی باشند. اقدامی که در همه کشورها در حال اجرایی شدن است و حتی با وجود دریافت بهره پول، مصرف کننده به خاطر طولانی بودن اقساط و کاهش نرخ آن برای خرید و استفاده از این شرایط حتی در صورت بالا بودن قیمت تمایل به خرید خواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: در صورت وارد شدن سرمایه‌های سرگردان و این منابع به شرکت‌های لیزینگ خصوصی که با همکاری خودروسازان تأسیس می‌شود می‌توان با هماهنگی با گروه‌های خودروساز و دریافت اقساط بلند مدت، نسبت به توسعه کسب و کار خودروسازان اقدام کرد چون که هم اکنون برای متقاضی نحوه پرداخت برای خرید خودرو از قیمت مهم‌تر است.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar