طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده تهران شروع شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده تهران شروع شد

با دستور استاندار تهران، طرح ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده استان تهران شروع شد.

کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران روز یکشنبه به ریاست استاندار تهران تشکیل شد که در این جلسه مقرر شد، نشست مشترکی با اتحادیه‌های حمل‌ونقل شهری که مسئولیت اقدامات کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را برعهده دارند و محیط زیست استان و شهرداری تهران برگزار شود تا بانک اطلاعاتی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها برای ساماندهی این دستگاه‌ها صورت گیرد و در نهایت نوسازی ناوگان اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی مشترک بین شهرداری و اتحادیه‌ها محقق شود.

در این جلسه دو دستور کار درخصوص اجرای طرح ساماندهی کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در کلان‌شهر تهران و اقدامات انجام‌شده درخصوص شناسایی کانون‌های اصلی تولید بوی نامطبوع در جنوب شهر تهران و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) بیان شد.

در اوایل این جلسه، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذشده در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در سال ۱۳۹۶ درباره جلوگیری از دستگاه‌های اجرایی برای عقد قرارداد با سرویس‌های جابه‌جایی کارکنان، که فاقد کارت هوشمند و معاینه فنی هستند، بیان کرد: حدود ۶۰۰ دستگاه خودروی فرسوده، کار جابه‌جایی کارکنان دو کمپانی خودروسازی در استان تهران را برعهده دارند که باید اقدامات لازم درخصوص این سرویس‌ها صورت بگیرد.

مقیمی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، بیان کرد: همه خودروهای مسافری و باری از جمله اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند موظف به اخذ کارت هوشمند هستند.

مقیمی با اشاره به طرح دولت در مورد جایگزینی خودروهای فرسوده، ادامه داد: سهم استان تهران در ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید باید حفظ شود و کامیون‌داران نیز در صدد نوسازی وسایل خود باشند.

وی به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سهم ۷۰ درصدی اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده در آلایندگی شهر تهران، اشاره کرد و افزود: باید از ورود کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده به ناوگان حمل‌ونقل شهری ممانعت کنیم که در این حوزه شهرداری تهران در کنترل و نظارت بر حمل بار و همچنین نخاله‌های ساختمانی می‌تواند نقش مهمی را ایفاء کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar