عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه و پس از پایان سفرهای تابستانی خبر داد.

اسدالله قره خانی با اشاره به عدم عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: دو هفته آینده اوج سفرهای تابستانی در کشور است که شاید به این خاطر بنزین سوپر در کشور عرضه نشده باشد. احتمالاً پس از این دو هفته و از ابتدای مهرماه عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت شروع می‌شود.

وی با ذکر این که اگر در مهرماه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت عرضه نشود جای سؤال دارد، افزود: اگر میزان مصرف بنزین با کاهش سفرها کمتر شود، تولید بنزین سوپر از سر گرفته می‌شود.

وی با ذکر این که روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می‌شود، تصریح کرد: تولید ۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ معادل تولید ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر است، بنابراین نزدیک به ۲ میلیون لیتر از این طریق صرفه جویی می‌شود.

سیستم احتراق بعضی خودروهای خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است

وی با تاکید بر اینکه زمانی که مقدار مصرف بنزین کاهش و توازنی بین تولید و تقاضا ایجاد شود تولید بنزین سوپر شروع می‌شود، افزود: اولویت اول این است که ابتدا مصرف بنزین داخلی مردم از تولید داخل تأمین شود و سپس به فکر تأمین بنزین سوپر باشیم.

قره خانی با ذکر اینکه سیستم احتراق بعضی خودروهای خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است، ادامه داد: اگر این خودروها از بنزین معمولی استفاده کنند تنظیمات خودرو به هم می‌ریزد و مشکلاتی برای خودرو ایجاد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر از مهرماه عرضه بنزین سوپر شروع نشود، از شرکت ملی پالایش و پخش پرسیده می‌شود که پس از کاهش مصرف بنزین معمولی چرا بنزین سوپر تولید نمی‌شود، البته با توجه به اینکه این نوع بنزین قیمت بالاتری دارد به زودی تولید آن از سر گرفته می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar