علت ایجاد بازار سیاه خودرو ممنوعیت واردات خودرو است

دوشنبه 5 آذر 97 ساعت 12:31
علت ایجاد بازار سیاه خودرو ممنوعیت واردات خودرو است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین علت‌های ایجاد بازار سیاه خودرو ممنوعیت واردات خودرو و امیدواریم آقای رحمانی در مورد ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کنند.

رضا علیزاده در مورد تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت گفت: هم اکنون با توجه به وضعیت فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل شود و به قیمت بازار نزدیک شود تا خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند به تولید خود ادامه دهند که در غیر این صورت میزان تولید افت کرده و با کمبود خودرو در بازار رو به رو خواهیم شد و بازار سیاه تشکیل شده و قیمت‌ها خود به خود بالا می‌رود.

وی تشریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت نشست‌هایی در این مورد با کمیسیون صنایع داشته و این نشست‌ها ادامه دارد تا به یک جمع بندی کلی در مورد ساماندهی قیمت خودروها برسیم.

علیزاده اظهار کرد: با تصمیمی که خواهیم گرفت سعی بر این داریم که هم تولید ادامه داشته باشد و هم به مردم فشار وارد نشود.

افت تولید داخلی نسبت به سال پیش

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بیش از یک و نیم میلیون دستگاه در سال پیش توسط خودروسازان داخلی گفت: هم اکنون تولید داخلی ما به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده و با ادامه این روند میزان تولید کاهش شدیدی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: قیمت خودرو مهمترین موضوع در مورد تولید داخلی است و تلاش می‌کنیم قیمت‌ها متعادل شود تا هم قطعه ساز و خودروساز ضرر نبیند و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

یکی از مهمترین دلایل ایجاد بازار سیاه خودرو، ممنوعیت واردات خودرو است.

علیزاده تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد بازار سیاه خودرو ممنوعیت واردات خودرو و امیدواریم آقای رحمانی در مورد ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar