وزیر صنعت: خودرو نباید بیشتر از ۹.۶ درصد گران شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
وزیر صنعت: خودرو نباید بیشتر از 9.6 درصد گران شود

به‌دنبال بالا رفتن قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که سبب اعتراض زیادی از طرف مصرف‌کنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، وزیر صنعت اعلام کرده "افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست".

وی افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند و مردم باید تخلفات را گزارش کنند.

وزیر صنعت تصریح کرده است: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش‌ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.

بالا رفتن قیمت خودرو آن هم بدون دستور و پایه سلیقه خودروساز موجب شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این مساله ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. نمایندگان کمیسیون صنایع اعتقاد دارند یکی از علت‌های بالا رفتن قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو مساله از یکدیگر جدا شوند و تأثیر آنها بر قیمت تمام شده یک اتومبیل مورد ارزیابی قرار گیرد. تعدادی از نمایندگان اعتقاد دارند در دوره‌ای کمپانی‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند ولی زمانی که ارز گران می‌شود قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به بالا بردن قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سؤال دارد. باید ارزبری خودروها هم در این نشست مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم معلوم شود.

علاوه بر این بیش از ۱۵ تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اخیراً با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو افزایش قیمت خودرو شده‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar