عمده مشکلات قطعه سازان استان مرکزی مطالبات و تأمین مواد اولیه

چهارشنبه 26 دی 97 ساعت 09:34
عمده مشکلات قطعه سازان استان مرکزی مطالبات و تأمین مواد اولیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: مطالبات واحدهای تولیدی قطعه ساز از گروه‌های خودروساز و تأمین مواد اولیه به مشکلات عمده این صنف بدل شده است.

سعید فرخی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات یدکی، نیرو محرکه و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در حضور خبرنگاران افزود: استان مرکزی در سطح کشور یکی از استان‌های مؤثر و مهم در حوزه کمک به صنعت خودرو خاصه در امر قطعه سازی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی مهلتی برای عرضه فعالیت‌ها، دستاوردها، توانمندی‌ها و جذب بازارهای داخلی و جهانی است، تصریح کرد: هم اکنون چند واحد خودروسازی در شهرستان ساوه فعال است و برنامه ریزی شده تا شماری واحدهای خودروساز دیگر هم در سطح استان نظیر شهرستان خمین راه‌اندازی شود و همانطور که استان مرکزی قطبی در صنعت قطعه سازی در کشور است به قطب خودروسازی کشور تبدیل شود.

فرخی ذکر کرد: نهمین نمایشگاه تخصصی خودرو فضایی برای نمایش دستاوردها و توانمندی‌های استان است که این امر به رونق اقتصادی استان کمک بزرگی می‌کند به همین خاطر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

وی برگزاری این نمایشگاه در وضعیت کنونی اقتصادی را ارزشمند دانست چون که عاملی در جهت جذب بازارهای جهانی و امیدواری تولیدکنندگان و مردم خواهد بود و گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که صنعت همچنان در استان و کشور پررونق است و رونق بیشتری هم خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی مشکل عمده قطعه سازان استان مرکزی را در بحث تأمین مواد اولیه و مطالبات از گروه‌های خودروساز دانست و بیان کرد: در بحث تأمین مواد اولیه مباحث تحریم اثرگذار بوده، ولی راهکارهایی در این راستا تدوین شده است، ولی باید خودروسازان نسبت به پرداخت مطالبات خود به گروه‌های قطعه ساز اقدام کنند چون که اگر این امر محقق نشود مشکلات بیشتری به قطعه سازان تحمیل می‌شود.

فرخی اضافه کرد: تلاش می‌شود که با تأمین منابع مالی لازم، گردش مالی واحدهای تولیدی صورت گیرد. اگر این امر محقق شود توانمندی استان مرکزی در عرصه صنعت قطعه‌سازی به نمایش درمی‌آید و این امر به تبدیل شدن استان به قطب خودروسازی کشور کمک می‌کند.

نهمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات یدکی، نیرو محرکه و صنایع وابسته با حضور گروه‌های بزرگ خودروسازی کشور و تولیدکنندگان قطعات یدکی از استان‌هایی مانند استان تهران، قزوین، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان و ... در فضای سرپوشیده به وسعت هفت هزار مترمربع در سالن‌های پارس و پردیس نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور افتتاح شد.

این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar