عوارض غیر قانونی اخذ شده زوج و فرد به حساب شهروندان منتقل خواهد شد

شنبه 31 فروردین 98 ساعت 13:25
عوارض غیر قانونی اخذ شده زوج و فرد به حساب شهروندان منتقل خواهد شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اعلام زمان حذف زوج و فرد در تهران، گفت: عوارض غیرقانونی اخذ شده توسط شهرداری در سال پیش می‌تواند به حساب کارت شارژ شهروندان انتقال و برای محدوده ترافیکی امسال استفاده شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال پیش اظهار داشت:‌ از سال ۹۷ تعرفه‌ای برای این مسئله نداشته‌ایم و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران لایحه را تفسیر و بر اساس آن عوارضی را دریافت کرد که این موضوع شکایت شهروندان را به همراه داشت و ما هم نظرمان را کتباً اعلام کردیم که این عوارض نباید اخذ می‌شد.

وی افزود: رئیس شورای شهر تهران نامه‌ای در این زمینه به شهرداری ابلاغ کرد و از نظر ما اخذ عوارض قانونی نیست، البته هر نوع استفساریه یا سوالی را که شهردار ذکر کند، در شورای شهر آن را مطرح و بررسی می‌کنیم اما نظر ما همان نظر رئیس شورای شهر تهران است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با ذکر اینکه پلیس راهور هم نظرش با ما یکی است و یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور هم در طول مکاتباتی اعلام کرده که اخذ عوارض در سال ۹۷ غیرقانونی بوده است، ادامه داد: البته برای سال ۹۸ باید به این نکته توجه داشت که دیگر زوج و فرد وجود ندارد و این مسئله به حلقه دوم تبدیل شده است.

علیخانی اعلام کرد: مبنای ورود و خروج در سال ۹۸ دیگر بر اساس زوج و فرد بودن خودروها نیست و این موضوع بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک است که پلیس هم عضو آن بوده و این موضوع را تأیید کرده اس.

وی یادآوری کرد: در سال ۹۸ بر اساس این مصوبه تغییراتی انجام گرفته است اما باید به این نکته توجه داشت که اخذ عوارض برای سال ۹۷ هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

وی گفت: اگر شهردار تهران استفسار کند باید این موضوع در صحن بررسی و پس از آن به هیأت تطبیق اعلام و رأی نهایی اجرایی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه احتمال بازگشت عوارض غیرقانونی در سال ۹۷ به شهروندان وجود دارد، گفت: این مسئله قابل انجام است و باید محاسبه شود؛ اگر قرار بر برگشت این عوارض باشد مبلغ آن به حساب کارت شارژ شهروندان منتقل و افراد می‌توانند از آن برای محدوده ترافیک سال ۹۸ استفاده کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar