فرایند اسقاط خودرو های فرسوده به صورت کامل متوقف شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فرایند اسقاط خودرو های فرسوده به صورت کامل متوقف شد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از متوقف شدن فرایند اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو خبر داد.

مصطفی جودی، اظهار کرد: روال اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده این بود که واردکنندگان خودرو با توجه به حجم پیشرانه خودروهای وارداتی، موظف به خرید گواهی اسقاط و از رده خارج کردن شماری خودروی فرسوده بودند.

وی با ذکر اینکه نزدیک به یک سال پیش به علت نوسانات ایجاد شده در واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده کند شده بود، یادآوری کرد: پس از اعلام تصمیم پیشین دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده هم به صورت کامل متوقف شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: در این وضعیت شمار زیادی گواهی اسقاط روی دست مراکز اسقاط خودرو مانده که خریداری ندارد.

وی افزود: اسقاط خودروهای فرسوده یک طرح ضروری و کلان ملی است و نباید فقط متکی به واردات خودرو باشد چون در آن صورت با اتفاقاتی مانند ممنوعیت واردات خودرو، این طرح ملی متوقف می‌شود

جودی با ذکر اینکه هم اکنون نشست هایی با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای رفع این مشکل در جریان است، تاکید کرد: در این وضعیت پیشنهاد ما این است که دو درصد از هزینه‌های شماره ‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی، به تامین هزینه‌های لازم برای اسقاط خودروهای فرسوده تعلق گیرد.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران شماره‌گذاری می‌شود که با اختصاص دو درصد از هزینه‌های شماره‌گذاری آنها به اسقاط خودروهای فرسوده، منابع مالی عظیمی برای این طرح ملی تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده یادآوری کرد: نزدیک به ۲۰۰ مرکز اسقاط خودرو در ایران فعال است که ادامه شرایط فعلی و متوقف ماندن اسقاط خودروهای فرسوده، موجب به خطر افتادن سرمایه قسمت خصوصی و از میان رفتن اشتغال موجود در این مراکز خواهد شد.

با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar