فروش فوری خودروسازان تاثیری در ساماندهی بازار خودرو نداشت

چهارشنبه 29 اسفند 97 ساعت 03:12
فروش فوری خودروسازان تاثیری در ساماندهی بازار خودرو نداشت

عضو کمیسیون صنایع مجلس فروش فوری خودروسازان را در ساماندهی بازار خودرو بی‌تأثیر دانست و گفت: هم اکنون این اقدام تاثیری در بهبود شرایط بازار و قیمت خودرو ندارد.

سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فروش فوری خودروسازان را در ساماندهی بازار خودرو بی‌تأثیر دانست و گفت: هم اکنون این اقدام تاثیری در بهبود شرایط بازار و قیمت خودرو نداشت چون که خودروسازان تا سال ۹۸ پیش فروش بالایی انجام دادند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت خودرو با شیب بسیار تندی افزایش پیدا کرد در حالیکه با فروش فوری و استفاده از فرمول حاشیه بازار قیمت پراید تنها ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است انتظار می‌رفت با فروش فوری و به کارگیری فرمول حاشیه بازار قیمت خودروی ۴۰ میلیون تومانی به ۳۶ میلیون تومان برسد و این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

وی با ذکر اینکه باید در هر مرحله فروش ۱۰ درصد از قیمت خودروها کاسته می‌شد، اظهار کرد: هم اکنون خودروسازان زیان انباشته زیادی دارند از طرف دیگر به قطعه سازان بدهکار هستند به همین خاطر نمی‌توان به کارگیری سیاست‌هایی نظیر فروش فوری قیمت‌ها را تعدیل کرد.

زمان مناسب برای استفاده از فرمول حاشیه بازار از دست رفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در کاهش قیمت خودرو، یادآوری کرد: زمان مناسب برای اجرای این سیاست از دست رفت در سال ۹۱ ورود وزارت صمت به موقع بود در حالیکه هم اکنون خودروسازان از خط بحرانی را گذر کردند و سیاست‌های مثل حاشیه بازار بر کاهش قیمت خودرو مؤثر نیست.

برای حل مشکلات خودروسازی باید استراتژی واحدی در نظر گرفته و پکیج مناسبی برای رفع دست اندازها به کارگرفته شود تا تمامی جوانب از تأمین مواد اولیه، کاهش هزینه‌های سربار، کنترل کیفیت، نحوه فروش، در قالب پکیج دیده شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای حل مشکلات خودروسازی باید استراتژی واحدی در نظر گرفته و پکیج مناسبی برای رفع دست اندازها به کارگرفته شود تا تمامی جوانب از تأمین مواد اولیه، حل مشکلات شرکت‌های تابعه، کاهش هزینه‌های سربار، محل تأمین منابع مالی بانکی، کنترل کیفیت، نحوه فروش، قراردادها و... در قالب پکیج دیده شود در غیر این صورت مشکلات این حوزه حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که خودروسازان به شیوه گذشته و بدون کاهش هزینه‌ها شرکت‌داری کنند قیمت خودرو کاهش پیدا نمی‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar