قرارداد تأمین ۷ میلیارد ریال قطعات خودرو منعقد شد

یکشنبه 25 فروردین 98 ساعت 11:11
قرارداد تأمین 7 میلیارد ریال قطعات خودرو منعقد شد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اعضای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) مستقر در شهرک صنعتی توس این استان قراردادی به ارزش هفت میلیارد ریال برای تأمین قطعات خودرو منعقد کردند.

مسعود مهدی زاده مقدم روز شنبه در بازدید از دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی SPX مستقر در شهرک صنعتی توس افزود: مدل توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از روشهای عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط به خصوص در حوزه پیمانکاری صنعتی است.

وی اظهار داشت: ایجاد مرکز یا دفتر غیرانتفاعی برای برقراری ارتباط بین پیمانکاران اصلی و فرعی توسط سازمان‌های دولتی یا تشکلهای بخش خصوصی از راهکارهایی است که می‌تواند در تولید و ارتقای محصولات صنعتی مؤثر باشد.

وی گفت: ظرفیت‌های متنوع و خوبی برای توسعه بیشتر صنعت در این استان وجود دارد که یکی از آنها صنعت قطعه سازی است و در سال اخیر برای قطعه سازان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قراردادی مناسب به ارزش هفت میلیارد ریال از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعی منعقد شد که امسال درپی افزایش قراردادی به این سبک به ویژه برای صنایع کوچک در این زمینه هستیم.

مهدی زاده مقدم افزود: بستری که توسط دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در خراسان رضوی فراهم شده، بسیار مطلوب است و از زمان شروع به کار خود در سال ۹۶ تاکنون کارآمدی فراوان برای صاحبان صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته است.

وی اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار سال و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت بیشتر صنایع کوچک و متوسط، برنامه ریزی این شرکت بر مبنای افزایش تولید و اشتغال مولد، به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات، جذب سرمایه گذاری و سفارش خارجی، تشویق جایگزینی واردات، رشد صادرات محصولات و بهبود قابلیت بین المللی برای صاحبان صنایع است.

وی گفت: مدل توسعه ارتباط بین پیمانکاران اصلی و فرعی مثل قطعه سازان و فعالان صنایع کوچک با پیمانکاران بزرگ ارتباط منطقی برقرار می‌کند تا نیاز یکدیگر را تأمین کنند و زمینه ارتقای دانش فنی، تثبیت اشتغال و توسعه توان تولید داخلی به عنوان مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، یادآوری کرد: از دیگر اهداف مهم دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی spx، شناسایی، ایجاد و توسعه بازار، توسعه فرآیند پیمان سپاری، ارتقا و توانمند سازی پیمانکاران صنعتی، تسهیل ارتباطات کارفرمایان و پیمانکاران، الگو برداری از نحوه فعالیت بنگاه‌های صنعتی کوچک با کلاس جهانی برای افزایش توان رقابتی واحدهای صنعتی داخلی است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar