قطعه سازان پیشنهاد افزایش قیمت محصولات خود را دارند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قطعه سازان پیشنهاد افزایش قیمت محصولات خود را دارند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اختلاف قیمت کارخانه تا بازار ناشی از عرضه کم خودرو و افزایش تقاضا به علت گرایش سیل نقدینگی به سمت بازارهای طلا، سکه، ارز و خودرو است.

ولی ملکی در مورد اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار، اظهار داشت: قطعه سازان داخلی ۷ الی هفت و نیم درصد افزایش قیمتی را که شورای رقابت برای خودروسان تصویب کرده و خودروسازان هم این میزان را برای قطعه سازان اعمال می‌کند قبول ندارند، آنها اعلام می‌کنند میزان افزایش قیمت مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنند بیشتر بوده و تولید قطعه با ۷ درصد افزایش قیمت صرفه اقتصادی ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه قطعه سازان با توجه به نارضایتی که از افزایش قیمت‌ها دارند متوقف کرده‌اند که شاید این اقدام آنها منطقی هم باشد، گفت: قطعه سازان از ابتدا پیشنهاد افزایش ۱۷ تا ۱۸ درصدی قیمت محصولات را داشته‌اند، این تولیدکنندگان اختلاف تقریبا ۱۰ تا ۱۱ درصدی قیمت را قبول نمی‌کنند و همین مسئله موجب شده تا از تحویل قطعه به خودروسازان جلوگیری کنند.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تامین قطعه خودروسازان را با عدم و یا کاهش تولید محصولات مواجه می‌کند، ادامه داد: اختلاف قیمت کارخانه تا بازار ناشی از عرضه کم خودرو و افزایش تقاضا به علت گرایش سیل نقدینگی به سمت بازارهای طلا، سکه، ارز و خودرو است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آخر با تاکید بر اینکه باید حرف قطعه سازان را بشنویم و با آنها صحبت کنیم، قطعه سازان برای تولید از آهن، فولاد و مواد پتروشیمی استفاده می‌کنند که افزایش قیمت داشته، یادآوری کرد: امید ما این بود که محصولات تولید داخل بازار را کنترل کنند ولی با اتفاقاتی که افتاده از این امکان هم جلوگیری شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar