قطعه سازان کشور برای تأمین قطعات رنو آمادگی لازم را دارند

یکشنبه 20 آبان 97 ساعت 17:22
قطعه سازان کشور برای تأمین قطعات رنو آمادگی لازم را دارند

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرد: با توجه به تعلیق فعالیت‌های رنو در کشور، این انجمن برای تأمین قطعات مورد نیاز خودروهای ساندرو، ال ۹۰ و غیره آمادگی دارد.

چند روز پیش مدیرعامل گروه سایپا در خصوص تکلیف خودروهای ساندرو پیش فروش شده با توجه به تعلیق فعالیت‌های رنو در ایران گفت: در حال حاضر تعهدات شرکت به متقاضیان بیش از قطعات منفصل (سی.کی.دی) موجود در انبارهاست.

محمدرضا سروش تاکید کرد برای حفظ منافع متقاضیان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده‌ایم ولی هنوز این طرح به جمع بندی نرسیده است و اگر به نتیجه نرسیم خودروهای دیگر را جایگزین این محصول می‌کنیم.

به گفته وی، همه ثبت نام‌های ساندرو مربوط به پیش از اردیبهشت ۱۳۹۷ است.

در این پیوند، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرد قطعه سازان ایرانی قادر به تأمین قطعات مورد نیازند.

محمدرضا نجفی منش امروز خاطرنشان کرد: کمپانی رنو به طور موقت از کشور خارج شده و حتی نیمی از نیروهای خود را در ایران نگه داشته است و از بقیه کارکنان خود در دیگر سایت‌های تولید رنو در جهان استفاده می‌کند.

او افزود: تهدید پیش آمده از تحریم‌ها و تعلیق فعالیت‌های رنو در ایران، در حقیقت یک فرصت برای صنعت قطعه سازی ایران است و در این خصوص پیشنهاد خود را در خصوص تأمین قطعات خودروهایی مانند ساندرو و آل ۹۰ اعلام کرده‌ایم.

این مقام صنفی به تجربه مشابهی در دهه ۷۰ و ساخت قطعات پیکان ۱۶۰۰ اشاره کرد و گفت: در آن زمان که نقشه راه و امکانات لازم را نداشتیم، کار راحت نبود و بر پایه سعی و خطا پیش رفتیم ولی در نهایت توانستیم.

وی تاکید کرد امروز در مقایسه با دهه ۷۰ از دانش و اطلاعات بیشتری برخوردار بوده، بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد دانش بنیان داریم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد قطعه سازی در ایران فعالیت می‌کنند.

نجفی منش اعلام آمادگی کرد اگر شرکت سایپا موافقت کند، قطعه سازان و واحدهای دانش بنیان به ارائه پیشنهادهای خود بپردازند تا به داخلی سازی قطعات کمک شود.

وی گفت: از آنجا که رنو ناخواسته و از روی اجبار از کشور خارج شده است، مشکلی بابت برند رنو هم پیش نمی‌آید.

امروز گروه پارس خودرو اعلام کرد متقاضیانی که قصد تبدیل خودروهای ثبت نامی خود را دارند از اول آذرماه می‌توانند برای جایگزینی تعهدات انواع ساندرو با ۲ دستگاه خودرو یک دستگاه از گروه پراید (۱۳۱/۱۵۱) و یک دستگاه از گروه تیبا (تیبا/ تیبا ۲/ ساینا) اقدام کنند.

موعد تحویل یک دستگاه بهمن ۱۳۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو و یک دستگاه آذر ۱۳۹۸ با قیمت روز است.

همچنین می‌توان خودروهای آل ۹۰ و پارس تندر را با یک دستگاه خودرو از گروه پراید یا تیبا با موعد تحویل بهمن ۱۳۹۷ به بعد تعویض کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar