قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: با تصمیم رئیس جمهور انتظار می رود در آینده نه چندان دور با عرضه و تسهیل آزاد سازی خودروهای در گمرک مانده، افزون بر تنظیم بازار خودروهای خارجی قیمت های کاذب در این حوزه هم تعدیل شود.

میثم رضایی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر ترخیص هرچه سریعتر تمامی اموال باقیمانده در گمرکات ایران به وزیر کشور، اظهارداشت: سیاست گذشته دولت در راستای تخیله گمرکات از کالاهایی که به صورت قانونی به داخل کشور آمده اند ولی در گیر و دار بخشنامه های دولتی وارد سرزمین اصلی و بازار نشده اند، اگرچه تصمیمی دیرهنگام است ولی بدون تردید اثرات مثبتی در بازار خواهد داشت.

وی افزود: تصریح وزیر صنعت خطاب به وزیر اقتصاد در مورد سرعت بخشیدن در انجام این فعالیت که منجر به ترخیص خودروها و همینطور تحویل این کالاها به متقاضیان خواهد شد، بدون تردید تعدیل قیمت ها در بازار و تنظیم عرضه و تقاضا را به دنبال خواهد داشت. چون که در این بین کمپانی‌های وارد کننده زیادی از ماه های پیش تعهدات عمل نشده ای در قبال متقاضیان داشتند که با این تصمیم می توانند به تعهدات شان عمل کنند.

رضایی تصریح کرد: بر این پایه خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرکات کشور که عدم ترخیص آن سبب بروز مشکلات زیادی برای شرکت های واردکننده خودرو و متقاضیان شده بود به زودی از گمرکات کشور آزاد و به دست مشتریان خواهد رسید.

وی در خصوص اثرات این تصمیم در کوتاه مدت هم گفت: به نظر می رسد با این تصمیمات در آینده نزدیک با افزایش عرضه خودرو به بازار و تزریق خودروهای درگمرک مانده به بازار شاهد تنظیم قیمت ها و همینطور ایفای تعهدات شرکت های واردکننده به متقاضیان باشیم.

رئیس انجمن صنفی وارد کنندگان خودرو یادآوری کرد: بر این پایه افزایش مدت زمان ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرک به ۶ ماه هم یکی از سیاست های دولت در همین راستا است که بدون تردید موجب تحویل خودروهای از پیش تعهد شده به متقاضیان و ساماندهی بیشتر بازار خودروهای خارجی خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: دستور رئیس جمهور در مورد ترخیص محصولات و کالاهای در گمرک مانده با هدف تنظیم بازار و همینطور متوازن سازی عرضه و تقاضا در بازار های گوناگون به ویژه بازار خودروهای خارجی بوده است که طبق اطلاعات موجود در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سامان
مهمان

نوشداروی ناآرامی بعد مرگ سهراب!؟

حسین
مهمان

دستور رئیس جمهورو وزیراش گوش نمیکنن حالا میخواد با دستور قیمتارو بیاره پایین هه .
ادم خندش میگره. به امید ظهور عدالت

سعید
مهمان

امیدوارم این دروغ حقیقت باشه ! یادش بخیر اپتیما و توسان صفر زیر ۲۰۰ میلیون