قیمت خودروها امشب تعیین خواهند شد

شنبه 26 آبان 97 ساعت 16:08
قیمت خودروها امشب تعیین خواهند شد

رئیس انجمن قطعه سازان همگن گفت: در نشست امشب در مورد قیمت خودروهای پر تیراژ ۵۰ میلیون تومانی تصمیم ‌گیری می‌شود.

محمد رضا نجفی منش  در مورد آخرین وضعیت قیمت گذاری خودروها گفت: با توجه به نظرات گوناگون و فرمول‌هایی که از طرف خودروسازها، وزارتخانه و انجمن‌های قطعه سازی بیان شده مقرر شد امشب ساعت ۹ نشستی در وزارتخانه با حضور مدیران عامل خودروسازها، معاون صنایع وزیر و احتمالا نماینده‌ای از طرف انجمن‌ها برای تصمیم گیری نهایی در مورد قیمت خودروهای پر تیراژ ۵۰ میلیون تومانی تشکیل شود.

رئیس انجمن قطعه سازان همگن ادامه داد: بعضی تصمیم گیری‌ها در این حوزه نهایی شده بود که با تغییر وزیر به عقب افتاد از جمله اینکه شورای رقابت از روند قیمت گذاری خارج شده و سازمان حمایت و احتمالا ستاد تنظیم بازار سقف قیمت خودروهای ۵۰ میلیون تومانی پر تیراژ را معلوم کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در مورد اینکه آیا قرار است برای هر بخش از بازار خودرو اعم از ثبت نامی یا فروش نقدی فرمولی خاصی ارائه شود، گفت: خیر. چنین چیزی اصلا مطرح نیست و در صورت تصمیم ‌گیری نهایی در نشست امشب برای تمام مدل‌ها، فروش یکسان خواهد بود البته پیشنهاد ما این است که اجازه بدهیم بازار عرضه و تقاضا قیمت را معلوم کند و با چند درصد پایین‌تر از حاشیه بازار خودرو عرضه شود.

وی ادامه داد: اکنون ۹۵ درصد ثبت نام کنندگان خودرو برای سود و منفعت اقدام به این کار می‌کنند و مصرف کننده نهایی نیستند ولی اگر این اختلاف قیمت از بین برود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و واقعی می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضی از آقایان مخالف افزایش قیمت‌ها هستند ولی باید این را در نظر داشته باشند که اگر به میزان واقعی قیمت‌ها افزایش پیدا نکند این صنعت تعطیل خواهد شد و مسئول بیکاری ۵۵۰ هزار نفر کارگر فقط در حوزه قطعه ‌سازی این آقایان هستند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت خودروها امشب تعیین خواهند شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسيني
مهمان

چرا این وسط فقط خودرو ساز و قطعه ساز مهم هستند.نه بحثی از کیفیته و نه پول بی زبون مصرف کننده که پس اندلز چند سالشو میخواد ماشین بخره؟؟!!!