قیمت خودرو باید توسط خودروسازان تعیین شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
قیمت خودرو باید توسط خودروسازان تعیین شود

در وضعیت کنونی، اگر خودروسازان خودشان در شرایط آزاد بتوانند خودروهای خود را قیمت گذاری کنند و به حداقل سود در تولید دست یابند شاهد شکوفایی در صنعت خودرو خواهیم بود.

دکترامرالله امینی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با ذکر مطلب فوق گفت: ماهیت کار خودروسازان به گونه‌ای است که خود آنها باید قیمت خودروها را تعیین کنند ولی باید در این میان فاکتورهایی را مد نظر داشته باشند.

وی افزود: به منظور آزاد سازی قیمت گذاری خودروها توسط خودروسازان نیاز به آزاد سازی و کاهش تعرفه واردات است.

امینی با اشاره به این موضوع که در سال پیش نه اثری از تحریم بود و نه خارج شدن شرکای تجاری خارجی اظهار داشت: با آمدن تحریم‌ها و رفتن شرکای فرانسوی برنامه‌های تولید دچار تغییر شد و قطعاً برای مقابله با این وضعیت نیاز به تدابیر هوشمندانه است.

وی افزود: افزایش شدت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، افزایش هزینه‌های تأمین مالی، افزایش نرخ ارز و شرایط تحریمی کشور همگی از جمله عواملی هستند که این روزها خودروسازان را با مشکل رو به رو کرده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد با توجه به تجربه تحریم‌های پیشین، گروه‌های خودروسازی روش‌هایی را مقابله با تحریم و تأمین قطعات به کار می‌گیرند، ولی قطعاً تحریم‌ها موجب افزایش هزینه‌های تأمین و تولید می‌شود. در این وضعیت بهتر است با همکاری و همفکری نهادهای متعدد، برنامهٔ بلند مدتی را برای مقابله با تحریم‌ها لحاظ کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "قیمت خودرو باید توسط خودروسازان تعیین شود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سجاد
مهمان

شما عضو هیات علمی هستی واقعا!؟ حتما با سهمیه ای چیزی اومدی!

مهدی
مهمان

راهکار هوشمندانه یعنی همون افزایش قیمت که اگه اون پرنده معروف هم بود اولین راه حلی که به ذهنش میرسید همین بود.
پس نگید راهکار هوشمندانه